Sidor

09 februari 2010

Tisdagstema - husdjur

Vi har kanariefåglarna Måns Petter och Cara Mia. 
Ute har vi nästan tama koltrastar, blåmesar, talgoxar och ekorrar
I källaren hittas de vanligt förekommande
husspindlarna och gråsuggorna
enstaka gånger en silverfisk.  
Bladlöss på glasverandans hibiskusar. 
Någon pälsänger och mjölbagge.

Tisdagstemat är husdjur. Vilket ska jag välja?


Eftersom jag blev så glad när ekorren dök upp igen vid jordnötterna, väljer jag henne! Hon skuttade iväg till den trasiga holken i trädet klart irriterad över all snö som låg ovanpå spaljén - hennes autostrada...


Och så ser jag fram emot många fototillfällen i sommar,
precis som tidigare år!

18 kommentarer:

Anette sa...

Ekorrar är ju söta och roliga att titta på. Silverfiskar gör sig inte bra kort ;-)
/Anette

Är du deppig dag, din "gamla" djurgårdare ;-)

Emma sa...

Kul när dem inte är så skygga, utan kommer fram ordentligt så att man kan fånga dem på detta vis, läckert!

Maria sa...

Så fin närbild på eckorren. Kul att ha dem så nära inpå (:

Ha en fin tisdag!

Carina sa...

Vilka mysiga husdjur du har! Den här typen av husdjur ser man alldeles för sällan...
Ha en underbar tisdag.
Kramen.

Razzy sa...

De är för underbara de små korrarna :) så vackra ♥

Själv så har jag en igelkotte men inte så tam så jag hinner aldrig få till något bra kort

Maria sa...

Såna underbara bilder på ekorren!
De är bara för söta och mysiga. Jag såg en ekorre i fredags men var för långt ifrån för att få en bild, tyvärr.
Ha en bra dag!

Pialotta sa...

Har man dessa fina kurrar utanför sitt hus så måste man va lycklig att bo i eget hus.. så fina bilder så:-)

"Lillagul" sa...

Vilka fina foton på den söta Ekorren !

Husbilen Credo sa...

Hejsan!
Hade oxå en som var mycket tam tills han kom in i huset. Bet grannen i tummen rumsterade om som hundan. Fina på foto och ute.
Ha en bra dag!
LottaM

AnnaKK sa...

Jättefina foton på ekorren! :-) Det är så himla kul att ha såna i trädgården - så här matas det för glatta livet för att de ska vilja stanna kvar. :-)

Ariella sa...

Ekorrar är för söta :)
Kram

ormbunke sa...

Ekorrar som husdjur i trädgården kan jag tänka mig. Bara de är snälla mot småfåglarna. Anita

Pia [stjerndorff.com] sa...

Vad roligt att du fick så fina bilder! :) Själv lyckas jag aldrig få något mer än en svanstipp på bild när jag ser en ekorre :P

Daniel sa...

Bra val - de e ju så söta, roliga å kvicka!!

Mona sa...

En söt liten korre! Första bilden är helt underbar.

emsa sa...

Underbara bilder!!
Dom känner också värmen i ditt ♥

Camilla (Rantis) sa...

Åh, han e ju så söt din lille kojje....
Har ju också en vid mitt fågelbord i stugan men han är så rädd, så jag får nog skaffa mig ett jätte teleobjektiv om jag ska få lika bra foton som du fått på din underbare vän...

Åååhhh... tack vännen för dina underbart värmande ord i min fotoblogg!
Har ju alltid gillat att fota, men de är på de senaste 2 åren som jag börjar att "tänka" foto på riktigt...
Men, jag inser ju att jag "tänkte" lite fotomässigt förut med, för den där chaffis bilden är ju sen 2002...
men de e ju det som är så kul med dessa fotoutmaningar, att leta sig runt bland alla bidrag och bli inspirerad och får nya idéer till kreativa och spännande foton...

Idag var det en underbar dag.... solen sken hela vägen upp till Ljusdal/delsbo.... å jag hade INTE Lill Nikon med mig!!!
Vilket misstag!!!!
men helgen skulle ju bli solig å skön, så jag å "Brandis" tänkte försöka att plumsa de 300 m ner till stugan från vägen....
Så det blir nog ett å annat foto på snöänglar, snö spår och annat snöigt innan vi kommer hem...

Kramen till dig tjejen....
din blogg inspirerar mig me!

Maria sa...

Åh vilken söt =)
Nu har jag bytt bloggadress igen. Jobbig eller vad =) Men nu har jag bestämt mig. Kika gärna in!
Kram Maria (thisismaria)