Sidor

28 mars 2011

Blåa blommor till trädgården

Keramikkurs igen.
Tre blåa blommor med glas i botten fick jag ta hem!


Nöjd!
(Men i en av dem hade glaset runnit över kanten och fastnat i bottenplattan - ajajaj)


Kavlade ytterligare två blommor och glaserade de två som var skröjbrända. Blir alla bra kommer jag att ha sju blåa keramikblommor i trädgården sedan. Tänkte limma fast blommorna på någon form av fästen i betong på armeringsjärn.

 Min lilla ödletass var skröjbränd, så nu kan jag prova att gjuta glas i den. Det ska minsann ske i nästa glasugn jag drar igång!

Så glaserade jag mitt fjärilsfat - spännande! - samma blå bottenglasyr som på blommorna, men fjärilarna är turkosblå, gröna och lila. Hoppas jag!


Glaserade också den lilla gjutna skålen och gjöt ytterligare två sådana. Gillade dem! Dessutom hade jag ju hittat formar som borde ge muggar med spetskant, men den ena var urful när den kom ut ur formen och den andra sitter fortfarande fast. Får se om den lossnat nästa måndag.

Nu är det bara tre kurstillfällen kvar och jag borde bestämma mig för om jag är nöjd eller vill fortsätta...

8 kommentarer:

Pockethexan sa...

De blev verkligen vackra dina blå blommor o det låter spännande det du tänker göra med dem att fästa upp dem på armeringsgärn o ställa ut i trädgården, låter lite som de fåglar du berättade om ifrån trädgårdsmässan.

Jag ser fram emot att få gå din glaskurs hoppas att mitt mail har kommit fram så att jag kan få boka in mig <3!

Kramis!

Lo sa...

Jag håller också på med keramik. Har provat på i ungefär ett år. Olika kurser. Har du drejat också?
Häftigt med glas i botten!

Hälsningar Lo

Nica sa...

Åh, blommorna blev verkligen suveräna! Ser fram emot en kopp te i din sommarträdgård :)mysa och blicka ut över blått skimmer bland det gröna :)

(Ha! hur man bjuder in sig själv på ett fint sätt...*host*)

Så fina saker. Jag tycker du ska fortsätta - fler grenar på ditt konstnärsträd!

Anne-Lie sa...

Ser fram emot ödletassen - men njuter av det du bjuder på fram tills dess. Å muggarna hoppas jag du gör rejält stora så att man kan njuta länge av en kopp te!

Janicke sa...

Så mycket fint du gör!
Härligt med all din kreativitet ♥

Susie på Stjärnarve... sa...

Det kommer bli jättesnyggt med dina blå blommor på "pinnar" i trädgården.
Själv gjorde jag en blå tavla med blå fjärilar som gjorde att vi fick dekorera om hela vardagsrummet!

Barbro sa...

Tack för titten - rusar vidare ♥

Ulla PE sa...

Ser fint ut!