Sidor

26 april 2014

EFIT - mera lera


7.30
Ser att Äldste sonens dörr är stängd. Bra.
Det betyder att han kom hem som han skulle i natt.



8.30
Kikar efter min skadade koltrasthona.
Tar en extra titt på blommande buskar i morgonsol.



9.30
Hälsar på spärrvakten och tar rulltrappan ner till spåret.



10.30
Kollar vad som är klart av mina keramiska alster.



11.30
Massproducerar fjärilar.
Tänker mig en svärm på en vägg så småningom.



12.30
Tar fram en ask choklad som jag tänker bjuda på.
Jodå, jag har en lunchmacka också.



13.30
Putsar på alla mina blompinnar som ska skröjbrännas.
De lär inte hinna glaseras före sommaren.
Lite trist.



14.30
Glaserar blommorna som senare ska fästas på armeringsjärn.



15.30
Putsar på huset jag gjort idag.
Det får stå och torka i förrådet innan det kan skröjbrännas.



16.30
Väntar på tåget hem.
Längtar efter att få ta av varma kläder, skor och strumpor!



17.30
Jodå. Här är hon.
Så snart hon ser att jag kommit hem hoppar hon fram
och håller sig sedan nära mig.
Får några russin.
Men hon stödjer fortfarande inte på vänstra benet.



18.30
Monterar de tre plattor jag fått hem.
Har fem till i kurslokalen, men de är inte ens glaserade än.




19.30
Bekvämmat från Picard.
Mellangrabben och jag är ensamma hemma och testar nytt.
Vi slukar också en tiramisu som han gjorde redan igår kväll.



20.30
Stänger dörrar och tar in dynor.
Tar en extra titt på blommande buskar i kvällsljuset.

Sedan fastnar jag på Pinterest och inspireras av mer keramik
och orkar inte ta fler foton.
Tack för idag!

11 kommentarer:

Kattis sa...

Ljuvligt, med en lerig lördag! Snart så ska även jag...

Micke sa...

Fina plattor!
...men en högodsare att de var blå ;)

Känns bättre idag, men än har jag inget gjort. Jaja.

Anonym sa...

God morgon, man blir alltid lika glad när man läser och tittar på din EFIT din keramik är så himla fin

noctivagus sa...

Vilken trevlig dag :) vackra ting och en fågel som tyr sig till dig.

Elisabet. sa...

Men ååå, så mycket vackert du gör! Och vilka härliga bilder!
Kommer plötsligt ihåg hur det var när barnen var tonåringar och man steg upp mitt i natten och kollade om dom låg och sov. Och glädjen - eller lättnaden - när man såg dem ligga ihopkurade under täcket.
Tack för titten!

Linda sa...

Vilka vackra saker du gör, älskar fåglarna osm inte var färdiga ännu!
Och min mamma hade säkerligen älskat dina saker för hon älskar blått!

Ibland är det så att man vill bara spara på alla kort som de små gör.

Nette Cecilia sa...

Den är underbar din keramik .Fiffigt med plattan i armeringsjärnen .Härligt med dina blommor ,kram Nette

Hanna sa...

Men gud vad mycket fina keramik-saker du gör! Imponerad!

Carro sa...

Gud, vilka fina saker du gör!

Stackars lilla skadade pippi, den har tur som har dig som ser efter den.

Nica sa...

Ditt vackra liv! Som jag också vet är ett vanligt. Men det gör mig lycklig och lite avis. Vi får rubba av oss på varandra!
Ses om inte så otroligt länge. Vackra du, vackra saker, vacker vardag!

Janicke sa...

Åh så mycket vackert, en ren njutning. Vackert förevigat likaså.