Sidor

20 januari 2017

Jag längtar ...


... till en kanalbåt i England i lövsprickningens tid



när båten sakta glider fram och ginstens dofter når mig




när djuren kommer nära




när jag kliver av båten och plockar ramslök till kvällens middag



när farbröder på hundpromenad går fortare än vi färdas



när vårljuset är sådär lyckobringade att man knappt kan andas



när livet och vårkänslorna spritter i kroppen




när blomningen på bar kvist är överdådig



när rhododendronen är gigantiska buskage.



Snart är det dags igen!

25 kommentarer:

trädgårdsdrömmar sa...

Å så underbart du beskriver den resan.Kunde nästan känna dofterna.
Trevlig helg.

Carina sa...

Underbara bilder! Lugnet och tempot som de och orden andas är helt i min smak. Det är en drömsemester för mig. Så jag ska läsa om resan för två år sedan.

Ha det gott! Carina

Eva Trillian sa...

Snart är det dags igen? :) Det låter fantastiskt!
Du gör så fin reklam för konceptet så jag sitter här och funderar över möjligheterna!

Marit sa...

Ja, det var virkelig noe å lengte etter! Flotte bilder fra England.
God helg!

Carita och Bertel sa...

Vilken underbar tur det måste ha varit, det kan man verkligen längta till. Låter spännande. Ha det fint. Carita

Merja sa...

Låter helt fantastiskt! Var tvungen att läsa båda inläggen om kanalen:)
Kan förstå din längtan!Blir det åt andra hållet nu eller samma?
Visst är det persienner jag klippt. Håller riktigt bra.
Trevlig helg!

Susie på Stjärnarve... sa...

Åh, nu avundas jag dig verkligen! Vi har också hyrt kanalbåt i England. Det var en massa år sen nu, tror runt -85 och vi åkte från Napton upp och in i Coventry. Då var både mamma, pappa och så en (tyvärr trist)kompis med och vi hade en helt otrolig vecka.
Sen hyrde Rolle och jag en båt och åkte på floden Thames till Windsor med. Vi fick en ersättningsbåt för 8 personer med all tänkbar lyx, jättestor, men utan roder.....Så den resan blev både kul, mycket innehållsrik och spännande - men ibland lite jobbig!
Så jag förstår verkligen att du längtar!!
KRAM
Susie

Maribel sa...

Låter alldeles underbart, när farbröderna går snabbare än båten, då förstår man precis, vilken lugn marschfart. Vackra vyer.
Trevlig helg/Marika

Anjas Hill sa...

Ååh så fina bilder! Det är inte svårt att förstå en sådan längtan!

Kobilden fick mig att le med hela ansiktet :-)!
Du beskriver den också så målande och poetiskt!

Önskar dig en fin helg!
/Anja

Inger sa...

Vilken härlig upplevelse med kanalbåtar. Rosen vid mitt växthus heter Frankfurt, mycket lättodlad och storvuxen.
Trevlig helg!

Anita sa...

Ååh, jag var tvungen att gå in och läsa hela din reseskildring från kanalbåtssemestern. Så himla härligt. Och ni måste verkligen tyckt det var en skön semester då ni ska göra om det igen. Översta bilden i det här inlägget är bara så fin. Måste vara skönt också att åka i lövsprickningens tid, kan tänka mig att det är väldigt vackert och inte så mycket trafik på kanalerna heller.

Önskar dig en fin helg!
/Anita

Trädgård i Torslanda sa...

Så underbart, jag läste ditt förra inlägg för att suga in alla detaljer. Låter som om ni har ny tur på gång, du får berätta mer sedan. Det står på min önskelista också - en kanaltur alltså.
//Helene

Rosor och ruiner sa...

Fina bilder, låter som en härlig resa ni gjort och skall göra!

Trevlig helg!
Gunilla

Rost och rädisor sa...

Där vill jag också glida fram! Ser alldeles fantastiskt ut.
Trevlig helg
/Anette

Unknown sa...

Vilken fantastisk fotograf du är! Underbara bilder! Nu längtar jag också.

BP sa...

Lugnt tjejen, det är bara två till tre månader kvar! Nu längtar du och jag iofs inte nödvändigtvis efter samma saker (inga djur nära mig, tack!) men jag förstår vad du menar;-)

PS. Tack för detta somriga inlägg:-) DS.

Trädgårdsvägen sa...

Vilka härliga bilder på er kanalbåtstur, det är verkligen en sak som finns på min 'Önskar att göra någon gång'-lista. Trevlig helg! /Charlotte

Trädgård i Torslanda sa...

Anni - med anledning av din fråga på min blogg om gjutform för betong. Det är en latexform. Just denna har jag köpt men annars gör jag alla mina formar själv med "latexmjölk".
//Helene

Gunilla sa...

Den turen skulle jag gärna varit med på också. Härliga bilder som ger otrolig vårkänsla.

Trevlig Helg

Villrose sa...

Åh! Dette ser deilig, fredelig og fantastisk ut!
God helg videre!

AnnA sa...

Hej!
Tack för en trevlig reseberättelse med underbara bilder.
Trevlig helg!
Hälsningar
AnnA

Janicke sa...

Ljuvligt! Lyllis du som ska göra det igen.
Jag har också, för länge sedan, så vackert o fint o roligt o gott på pubarna längs vägen. Och kossorna! En gång fick vi en nyss skjuten hare av en jägare som promenerade förbi. Blev en supermiddag!

Glädjekällans Trädgårdsblogg sa...

Vilken underbar resa. Förstår att du kan längta tillbaka. Extra roligt att göra om den när du vet vad du har framför dig. Själv åker jag till England om ca tre veckor. Ingen kanaltur men väl snödroppar i massor.
Fortsatt skön söndag.
Birgitta

Annette sa...

Så det är dit du skall, så mysigt det ser ut och låter när du beskriver det :)

Tante Rose sa...

Så utrolig vakkert det er der nede. Ramsløk er så godt, skulle ønske det vokste vilt her!