Sidor

29 februari 2024

EFIT - Skottdagen

8.00
Idag var det segt att gå upp.
Jag vaknade med huvudvärk och
tillät mig ligga kvar en stund extra.
Så skönt att teet står och väntar på mig.

9.00
Behöver fixa timern på köksbordslampan
och rensa bland halvdöda växter.
Ordnar i alla fall det första.
Onödigt att lampan lyser när det är ljust ute.

10.00
Semesterplanering pågår.
Jag har tänkt skriva ett inlägg
om hur jag går tillväga
när jag planerar resor,
men det blir en annan dag.
Här syns i alla fall lite Old School-planering
med papperskarta
(jag älskar kartor - är man lantmätare, så är man!)
och böcker.

11.00
Tömmer glasugnen.
Jag har plattat till några flaskor
(men missade att sätta i krokar!)
och rundat hörnen på blivande nyckelringar.
De senare har jag fäst dekaler på,
samma variant som används på keramik.

12.00
Packar om böckerna som äntligen ska tas till
Stockholms Science Fiction Antikvariat.
Nu fördelas de på två kassar
istället för en tung.
Jag har ju en bit att gå med dem.

13.00
Byter från smal till bred glasborr
på min Dremel.
I bakgrunden syns min slipmaskin.

14.00
Har borrat hål i 31 glasbitar
men hade bara nyckelringar till 14.
Påsen med ringar visade sig innehålla just ringar
och inte nyckelringar.
Undrar vad jag tänkte när jag köpte dem?

15.00
In i duschen!

16.00
Säger hejdå till ekorren
när jag går till bussen.

17.00
Men pendeltåget strular som så ofta.
Efter en kvarts väntan lämnar jag det stillastående tåget
för att ta mig närmare stan på annat sätt.
Kliver av en annan buss på annan plats.
Här hämtar maken upp mig.

18.00
Böckerna är inlämnade,
bilen parkerad på riktigt bra plats
och vi mumsar ryggbiff
tillsammans med äldste sonen.

19.00
Nu får maken och sonen sin julklapp.
Vi har bra platser.

21.45
Föreställningen är slut.
Den var mycket annorlunda,
suggestiv och bra.

22.30
Vi körde hem sonen till sitt,
men nu är det äntligen:
Home sweet home!

14 kommentarer:

Efwa sa...

Kikar in på din dag. Vad coola flaskorna ser ut. Synd att du missade krokar.
Jag vill gärna läsa om hur du planerar resor. Ser fram mot det framöver.

Anna i Portugal sa...

Så roligt att få lite inblick i din vardag. Åh blir det resa i England i sommar - så roligt att få följa med. Gjorde en roadtrip i södra delen 2013, men vill gärna åka tillbaka, så det blir finfint att få resa med dig!

Annika sa...

Tack för titten. Vad fina dina krukor med ansikten är. Passar så fint hemma hos dig.
Lycka till med planeringen av road trip till England.

Joakim sa...

Coolt med flaskorna :)

Hannas krypin sa...

Kul med EFIT i realtid eller vad man ska säga. Det har jag tänkt att jag ska göra men glömmer alltid bort det. Det blir EFIT i efterhand men det går ju det med. Kul iallafall att se vad du pysslat med under dagen. Vill gärna se fortsättningen sen när du kommer hem. :-)

BP sa...

Med tanke på att du vaknade med huvudvärk hann du med en hel del under dagen. Bra jobbat.
Ditt blåa badrum är fantastiskt fint. Kurre är som alltid såååå söt:-)

Vonkis sa...

Men ja!!! Skriv ett detaljerat inlägg om hur du planerar dina resor, länkar till allt möjligt matnyttigt och sånt. Jag kommer skriva ut hela inlägget :-)

Lillian "sognafaret" sa...

Så flott den potteskjuleren du hadde på bordet var. Jeg liker disse EFIT innleggene. Hverdagslige ting blir spennende for andre.

Eva sa...

Gillar ditt köksfönster man hittar alltid något nytt att titta på 💙 hoppas huvudvärken gick över. Kram

Annika sa...

Hur var Lazarus, jag har sett att kritiken inte varit så god.

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Du har så mysigt köksfönster, trots halvdöda växter. Hoppas huvudvärken gav med sig. Ser verkligen fram mot dina inlägg om hur du går tillväga när du planerar dina resor. Anar då att det är England och Wales på gång. Och jag säger som du ... älskar papperskartor.

Kram

Micke sa...

Vacker vy klockan 17.. 🙄 😄
Tufft med platta glasflaskor, har för mig jag kommenterat det igår men ser inget. Du är väl på det klara det är EFIT-dag igen redan i morgon 2 mars?

Maribel sa...

Hej Anni!
Det blev en välfylld dag. Kul glasflaskor och nyckelringar. Skall bli kul att se din rese planering. Ljuvliga lurvtussen.
Ha det gott /Kram Marika

Anni sa...

Annika - den var klart sevärd med bra musik, bra artister och suggestiv scenbild. Handlingen kan diskuteras och biljettpriset var för högt.