Sidor

21 mars 2024

EFIT - en marstorsdag på Nordiska trädgårdar

7.00
Som alla andra morgnar
matar jag mina utehusdjur.

8.00
Jag har sett klippet från det avgörande målet
i gårdagens match hur många gånger som helst.
Ni anar inte hur vi lät på Hovet
när den där pucken åkte in i mål.
0,4 sekunder före slutsignal!
Den här bilden ligger uppe på Instagram och Facebook,
pucken glider över den röda mållinjen
och på jumbotronen syns matchuret ...
Jag hade väldigt svårt att varva ner
när vi kom hem från matchen.

9.00
Men nu ska vi iväg till Nordiska trädgårdar,
väninnan och jag.

10.00
Jag köper fler liljelökar.
De där rosa, dubbla, var helt magiska
när de blommade i krukan hemma.
Dem vill jag ha fler av.

11.00
Lyssnar vi på fina Hanna Wendelbo
som pratar blomsterfägring.
Sitter sedan kvar och får även uppleva
Karl-Fredik från Österlen
men han kommer på bild från sin monter.

12.00
Går vi runt runt och ser på både balkonger,
hantverk och växter.

13.00
Många detaljer att inspireras av!

14.00
Jag har inte sett ett enda av hans TV-program,
men efter att nu ha upplevt Karl-Fredrik live
vill jag se alla programmen också!

strax efter 15
går jag in på biblioteket och hämtar filmen jag reserverat.

16.00
Har jag packat upp mina inköp från mässan
och tar en titt på dagens postskörd.
Vann en bok på Instagram, det var ju kul!
Från Sneckenström kom agrettifrön jag lockats
att köpa efter att ha sett dem på Lotta Lundgrens Instagram
och sedan lyssnat på Jordkommissionens pod.

17.00
Lägger jag ned mobilen efter att ha pratat
med en väninna en stund.

18.00
Fläsk Schwarswaldskinkepannkakan står i ugnen
och jag förbereder agrettifröna
så som Lotta rekommenderade,
vilket inte är som det står på påsen.

19.00
Skrattar gott när jag slår på datorn och läser meddelandet.
Hur ska jag lösa detta problem?

20.00
Hämtar några chokladbollar från frysen.

21.00
Fotbollslandskamp på tv.
Portugal står för motståndet.

22.00
I paus byter jag till trädgårdsprogram,
eftersom Sverige blev utspelade.
Stickar lite på ett gammalt UFO
Jag hittade i en korg i sovrummet.

Sedan är det sovdags.
Gårdagens hockeyrus tar ut sitt pris.

11 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Idag skrev du precis om allt som inte jag är det minsta intresserad av - ;-)))))
Men fotbollsmatchen såg jag såklart. Och Sverige gjorde ju två mål på Portugal, vilket är fler än de släppte in under hela kvalet i Nations League. Ja, ja, jag försöker vara positiv...

Maribel sa...

Hej Anni!
Skulle varit på mässan igår, men nu blir det i morgon istället. Skall bli så kul. Tack för lite inspirationsbilder. Liljorna är magiska och mina som var så ynkliga ifjol. Liljebaggarna har hittat dem. Skall nog köpa några.
Ha det gott /Kram Marika

Susanne sa...

Vilken härlig dag du ser ut att ha haft. Och den där dubbla liljan, WOW! så vacker. En riktig skönhet.
En väninnan till mig åker alltid på trädgårdsmässor och liknande. Vore kul att följa med någon gång. Här hemma försöker vi rensa undan allt bråte vi hittat i och runt trädgården sedan vi flyttade hit. Finns ju mycket roligt men även en hel del mindre uppskattade fynd som bör tas till återbruket.
Haha, det var ju smått komiskt det där med inloggningen på datorn. Tänk så mycket konstigt det kan dyka upp på mejl och så...
Dom där chokladbollarna ser inte ut att gå av för hackor <3 Mums!!

Jaha, då har dom hämtat "Lilleman" som ännu en gång tagit sig ut från hästhagen för att äta och skita i vår trädgård... Livet på landet... Trevlig helg! Kram

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Så du var också på trädgårdsmässan igår. Vi skulle vara där ett tag innan öppning för att ta en morgonfika innan dom öppnade dörrarna. Men det blev inget av med för när vi kom till stationen lyste det INSTÄLLT i rött på tåget vi skulle åka med. Så vi fick ta ett senare. Men lunch med goda vänner åt vi så småningom på The Garden. Så många inköp blev det inte för mig. Två par iläggssulor till skorna blev det och lite olika vykort. Sättlök fick jag i Svensk Trädgårds monter. Det var väl ungefär allt. Tyckte det var lite trängre i år, det var bättre förra året. Eller också berodde det på att jag åkte på fredagen då.

Kram

Efwa sa...

Någon gång ska jag gå på trädgårdsmässan. Har faktiskt aldrig varit på någon om man inte räknar hus och hem (eller vad den hette) i Jönköping på 80-talet.

Kul meddelande på datorn. 😆

Hannas krypin sa...

Det var ju lite humor förstås med föräldralåset. Undrar hur det kan ha hoppat igång?

Anna i Portugal sa...

Vilken härlig dag, även om spänningarna från kvällen innan låg kvar. Har varit på Nordiska trädgårdar en gång för många år sedan. Roligt att bli inspirerad. Karl-Fredrik har jag sett en säsong av, det var mysigt, men sen räckte det för mig. Har även besökt hans gård. Hoppas du kunnat låsa upp datorn :) Heja Portugal! Jag kollar aldrig fotboll men förstod att "vi" slog "oss". Önskar dig en skön lördag!

Pockethexan sa...

Nu har jag lyckats att hitta hit också, det var ett tag sen. Måste bara säga det igen jag bara älskar dina EFITisar de e bäst! Sedan skulle man ju ha velat varit med dig till Hovet för det målet, ja vad säger man ÄLSKAR!

kRAMIS FRÅN pOCKETHEXAN

Vonkis sa...

Kan tänka mig att det blev ett riktigt ordentligt bröööl på Hovet när pucken gled in :-)

Agretti, det lät spännande, undrar om den skulle fungera hos oss.

Nästa år, så ska vi baske mig åka på Nordiska trädgårdar. I år hade S barnen så det gick inte,

Jossu sa...

Vilket meddelande du möttes av. Hoppas att du fick tillåtelse till mer skärmtid, för jag kan tänka mig att du ville se klippet med målet ytterligare några gånger.

Anna sa...

Hej min vän! Har blivit så lat när det gäller EFIT. Iaf, så fyllde EFIT 20 år den 20 mars! Jag har spelat bingolotto, jag fick bingo! 5000 kr på Coop. Jag hade dubbellott, så det blev 10000 kr! 1 juni åker jag till Köpenhamn. Har fått till ett riktigt bra litet hemma gym! Har inte lagt ut bilder än.
Skoj att följa dina dagar som vanligt! Här har vi fortfarande sjukt mkt snö.
// Kram