Sidor

07 november 2008

En fjäder i hatten

Fick just höra att nestorn inom svensk landskapsarkitektur, Sture Koinberg, frågat hur det stod till med min trädgård. Och pappa, som är min pappa och omåttligt stolt över sin dotter, fläskade på ordentligt när han berättade. Då blir man glad! Tänk att mäster Koinberg ens minns att han varit här!
Och som pappa tillade; det är inte Stures förtjänst att det blivit så fint.
En gång i tiden, när trädgården mest bestod av snöbär och vildvuxet gräs, var mäster Koinberg här för att ge tips och kanske rita en plan. Några bra tips fick jag och en träd- och buskbok, men någon skiss behövdes aldrig. Jag visste vad jag ville och sedan dess har det bara rullat på.
Grillbänken på bilden var förra sommarens trädgårdsprojekt. I år hände ingenting. Jag som skulle bygga ett vattenfall av blått glas...

10 kommentarer:

Klagande mamman sa...

Din trädgård är fantastisk! Och du har ju porlande vatten över blå glasskivor och i en stor blå kula. Det är väl fint och rogivande. Men jag längtar efter att få höra vatten porla, dvs jag längtar efter vår och sommar och sol.
Nej nu får jag trösta mig med glögg, blåbärsvarianten och hjortrondito, och med Fazer blå choklad (Inte samtidigt).
Ha en underbar helg.

Anni sa...

Tack Cari!
Du är alltid lika härligt uppmuntrande!
Berätta gärna vad du tyckte om glöggarna, jag har inte provat någon av dem än.

Ulla PE sa...

Problemet är ju att ingen vill bjuda hem dig, eftersom folk skäms över sina egna trädgårdar! ;-)

Nej, skämt åsido: var stolt över din fjäder - låt den bli en hel stolt tupp!

Kul förresten att du också börjat etikettera dina inlägg.

Kram!

Nastasia sa...

Men söta Du! VARFÖR skulle han inte komma ihåg DIG för?????...förstår inte ens att Du kunde tänka tanken.

Ha det så bra!...och Du vattenfall, det har jag utanför fönstret just nu! ;o)

Kram på Dig!

Anonym sa...

Den som ändå hade den energin att lägga på trädgården! Var stolt att han kom ihåg dej♥

Nastasia sa...

Igår köpte jag presenförpackningen med årgångsglöggen oh snacka om att den var uppskattad! =D

Kram på Dig!

Anonym sa...

Nu vill jag berätta att jag har ett halsband, som ser nästan ut som smyckena på din bild, fast den blå glasberlocken hänger på ett svart band. Inköpt på lokal hantverksmässa i min stad. Och så gillar jag glas, som du vet. Och så segling. Och vi har många fönster, så kanske behöver jag en sådan där båt också. Den kan hänga bredvid stjärnorna. Eller få ett eget fönster.... Hmm, måste fundera... Men lockad är jag!

Nastasia sa...

Ville bara in och ge Dig ett litet leende... :o)

Anonym sa...

Tassar in och kramas. Nu väntar sängen!

Anni sa...

Bäst att jag går ut i ateljén och skär till fler båtar!