Sidor

11 maj 2011

Onsdagstema - utmaning

Det är en kär, men rörig, utmaning att få ordning på fyrbarnfamiljens sommarplanering. En son har fått det sommarjobb han sökt, en son ska resa utomlands, dottern jobbar mest hela tiden, så är det Jambouree för några och "vanligt" scoutläger för nästan alla, men hur mycket semester har maken, vill någon till Gotland och vad vill Lilleman göra? Äntligen börjar sak efter sak att falla på plats.

Tackolov att vi inte är en så kallad modern familj där hänsyn dessutom ska tas till den enes nye partners ex...


Då är det dags för finplaneringen. Hyra av bostad i Italien t ex. Jag har en favoritsajt på nätet där jag letar privathus, men den är på tyska.

Jag har inte läst tyska, man jag fattar en hel del. Dock inte tillräckligt för att kunna skumma texten, så läsningen är en sann utmaning, den också.

3 kommentarer:

Leena sa...

Men oj vad kul det är att läsa/titta på sådana sidor! Jag har kollat på hus/rum i Italien också idag men det var till hösten ... sommaren ska vi hålla oss hemma i år. Tyska är inte jag heller så haj på, kan läsa rätt bra men så fort man ska tala så är jag såld. Blir nog så då man inte har läst i skolan utan i vuxen ålder.

christina sa...

Det kallar jag utmaning!! Hoppas allt går i lås!!

Beppan sa...

Trevlig utmaning!!! Och tuff övning i logistik och organisation... :-)