Sidor

10 december 2012

EFIT - andra advent



0.00
Har sms-kontakt med en stamkund
som inte hittat mig på lördagens julmarknad.
Det visar sig att jag har ont om pengar på mobilen.



9.00
Vaknar av att tonårskillarna är i full gång.
En står i duschen och en spelar piano.
När hände det senast att de väckte mig?
Det är minus 13 grader ute och jag är trött.



10.00
Öppnar lucka 9 i min fina kalender.
I den finns en liten Snorkfröken!



11.00
Bestämmer mig för att skicka tillbaka kappan som är för liten.
Trist.



12.00
Kikar i brödlådan och hittar bara kanter.
Skär småbitar att ge till fåglarna ute.
Tar upp nytt bröd ur frysen.



13.00
Har åkt till stan för att bruncha med världens bäste svåger och lilla svärmor.
Vi känner oss lurade.
Bruncherbjudandet visar sig vara den vanliga dagens lunch,
varken brunch eller erbjudande!



14.00
Men vinet var gott,
vilket beror mer på svågerns val än på restaurangen.
Liksom suddigheten beror på kameran och inte på mig.



15.00
Vi tar kaffe och tårta på Gunnarssons istället.
Svärmor fyllde år igår och ska såklart ha tårta!



16.00
Hemåt igen i snöfallet.
Och suddigt nu igen.
Kollar jag inte skärpan med glasögon på
så blir det som det blir.



17.00
Hemma lade jag mig ner i soffan och insåg snabbt att det var farligt!
Upp igen för att fixa pepparkaksdeg,
här finns ingen tid att förlora!



18.00
Och saffransbulledeg, såklart!
Pepparkaksdegen ligger i kylen där den ska vila någon dag.



19.00
Radhusbiff duger även i liten stuga.
Så finns lite kycklingrester till de som inte vill ha blodpudding.



20.00
Hann köpa vita hyacinter på väg hem.
Funderar över hur det var jag arrangerade dem ifjol,
minns att det var rätt snyggt ...



21.00
Provsmakar saffransbullen med fyllning.
Den är lika god som jag minns den.



22.00
Dottern och jag avnjuter kombinationen Depp-Burton
i filmen om Ed Wood.



23.00
Säger gonatt till min fina tomte som Razzy stickat och skickat.
Han har varit efterlängtad!

Gonatt!

5 kommentarer:

Anna sa...

Hihihihi... Det där att det var kamerans fel, att bilden blev suddig... Det tror jag inte på! ;)

Trist när man blir besviken!

// Anna

Anonym sa...

Men va trist att brunchen inte var en brunch..
Ska du skicka tillbaka den fina kappan,,va synd
Ha det bra
Mia

Micke sa...

Kollar in EFIT-dagen och brunchen som var en lunch. Tokigt sånt.

Du var mer effektiv än jag igår :)

ormbunke sa...

Tack för att du visade din dag.Ha de gott.

Anna sa...

låter som en trevlig dag :)