Sidor

03 juli 2016

Nu vänder vi norrut igen


På lördagen lämnade vi Sappada för att åka via isgrottorna i Werfen, söder om Salzburg. Tyvärr skickade bilens gps iväg oss på slingriga småvägar så trots åksjuketabletter blev två av tre baksätespassagerare illamående när vägen såg ut som gps:en visar.
Då hade vi kört i två timmar utan att egentligen komma någonstans!



Jag bestämde att vi skulle strunta i isgrottorna och åka direkt till nästa hotell istället. Där skulle vi ha ett familjerum för fem, men fick en hel lägenhet med 2.5 sovrum! God öl, god mat och fascinerande uppställning av barn som skulle fotograferas på hotellets bakgård!
Ja, vi var i Bayern! Och till detta trevliga hotell återkommer vi gärna.



Idag har vi lämnat ungdomarna på flygplatsen och kört till Magdeburg. På vägen hit insåg även maken att gps:en inte är att lita på. När jag fick bestämma vägen blev den en timme kortare ...



Här bor vi nu på artHotel mitt i Hundertwassers underbara hus.
Så inspirerande!



Huset har två gårdar och första våningen är hotell, resten lägenheter.



Jag kommer lägga in fler bilder härifrån när jag kommer hem och kan ladda ner bilderna från kameran.



Rummet är ganska normalt, men badrummet blir jag helt lycklig av!



Middag åt vi i restaurang i huset. Två damer vid bordet intill åt friterade scampi mm som såg så gott ut så maken frågade dem vad de åt och beställde detsamma till oss.
Men vi fick något helt annat. Som var gott, men lite snopet ...



Nu äter vi lite ostrester och dricker den sekt vi fått av hotellet.  Heja Island!

9 kommentarer:

Mias Mix sa...

Inte konstigt att de blev åksjuka där bak, usch vilka slingriga vägar. Tror förresten att jag skulle bli åksjuk i det där badrummet ;) Men Bayern är fantastiskt vackert och härligt! Kul med alla barnen som fotograferades!! Kan tänka mig att du har hur mycket bilder som helst i din kamera. Många roliga och fina minnen!

Helen sa...

Oj, vilken kurvig väg, förstår att en del blev illamående. Att använda en bra karta kan vara mycket bättre än gps:en :).

KajsaLisa sa...

Det som imponerar mest bland dina härliga bilder är badrummet, häftig kakling.

Vonkis sa...

Jägarns vilka serpentiner, förstår illamåendet. Ni verkar ha haft väldigt bra boenden på resan.

Micke sa...

Oj vilka vägar! Sen ojoj på badrummet, där har nån gått bananas på riktigt :)

anemonen sa...

Ja de vägarna i detta land är jag väl bekant med. Så lustigt att ni inte fick samma som de andra. kanske hade det tagit slut. Förstår ni blev snopna. I österrike är maten god det tycker jag. Finfina platser ni besökte och badrummet .....ja jag skulle nog blivit yr där med tanke på kaklet men fräckt är det definitivt.

Annette sa...

Vilken härlig bildkavalkad, även i EFIT här ovanför. Badrummet och hotellet med de läckra pelarna och stolarna med hundtyg måste ju vara så läckert i verkligheten också! Kul att du fotade GPS-bilden, det kändes ungefär sådär när vi åkte på slingriga vägar i Norge, eller i Centralmassivet i Frankrike, usch, inget för mig, men ändå roligt att ha upplevt det. Branterna...

Ann sa...

❤️❤️❤️

Ann sa...

❤️❤️❤️❤️