Sidor

24 februari 2018

EFIT - en fängslande februarilördag


Då är det dags för februaris andra EFIT - Ett Foto I Timmen.
Andra som gör samma sak hittar du här.



01
Vi har ätit ost och sett de sista två avsnitten av Bron.
Jag lägger tallrikar och bestick i blöt,
annars lär de lukta ganska illa imorgon.
Vill inte tömma den rena diskmaskinen nu när alla gått och lagt sig.



7.50
Solen gör det svårt att se curlingfinalen.
Jag njuter av ljuset!



9.00
Tar hand om pappret som torkade upp delar
av det portvin jag skvätte ut i går kväll.



10.00
Gräddar croissanter från burk nu när sönerna vaknat.
Mellangrabben har sovit över i natt.



11.00
Sätter ny pärlfrans på lampan jag köpt på auktion.
Tänk att när jag väl hittar pärlfrans
är den exakt likadan som den gamla trasiga!



12.00
Grabbarna spelar tevespel och mamman njuter av skratten.



13.00
Det blir lite rester till lunch, med betoning på lite.
Grabbarna delar på den enda korven.



14.00
Resterna av badrummets glasmosaik passar utmärkt att lägga
på det lilla blombordet. Jag klipper till och lägger fint.
Nöjd.



15.00
Passerar vi norr om Friends Arena.



16.00
Mumsar vi Afternoon Tea på Långholmens värdshus.
Mackor och scones är godare än det söta.
(Croissanten godare än burkvarianten.)
Och mätta blir vi.



17.00
Guidad tur runt Långholmens fängelse.
Här är öppningarna till de tårtbitsformade rastgårdarna.



18.00
Lämnar vi Långholmen och åker hem.



19.00
Köpte ett garn i en av de fulaste färger jag vet
för att återigen virka ett hårnät
enligt mitt ganska oläsliga mönster.
Borde kanske renskriva det snart.
Damen jag virkar åt älskar sina hårnät
och jag tänkte överraska henne med att virka två nya.



20.00
Rödvin och te och Melodifestivalen.



21.10
Blir det tredje gången gillt för fina Mariette?
Coolt nummer, men låten saknade det lilla extra.



22.00
Jag har repat upp några gånger för garnet är tjockare
än det jag hade när jag gjorde mönstret.
Snart är första nätet klart.



23.00
Tar mig ett äpple innan jag gör mig klar för natten.
Hoppas komma upp till damernas tremil i morgon.
Godnatt!

21 kommentarer:

susanne sa...

Kikar in på din dag ser ut som en lugn och skön dag du har

Charlotte sa...

Kikar in på din dag!
Som alltid, vackra, blåa bilder här!
Jobbigt att spilla ut vin på mattan! :(

Annika S sa...

Hejsan, kikar in på din blåa dag. Visst är det mysigt när barnen hälsar på :-)

/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Violen sa...

Du hann mycket på förmiddagen! Det där med croissanter på burk låter intressant, det har jag aldrig prövat! Kan tänka mig att sönerna gillade din omtanke!

joakim sa...

Ser ut som en skön morgon :)

Versch sa...

Ser ut som en trivsam dag så här långt. :)

BP sa...

Att spara disk till morgonen efter gör vi aldrig. Nu har vi iofs bara två levande diskmaskiner. Och en av dom hade tagit hand om disken;-)
Croissants på burk har jag aldrig sett, visste inte ens att de fanns. Alltid lär man sig nåt nytt:-)
Lampan är ju hur fin som helst, även utan pärlfrans.

Olga T sa...

Jag tycker oftast att jag är i ofas med disk. Full diskmaskin på kvällen och disk på diskbänken som får tas om hand morgonen därpå. Skönt att se att det kan bli så hos någon annan också!
Croissant på burk! Nytt för mig.
Afternoon tea är så mysigt!
Killar som spelar tv-spel känner jag till ;)

Hanna sa...

Åååh vad mycket gott på det där Afternoon Tea:t!

Vonkis sa...

Croissant på burk, det var något nytt för mig.

Det där med att blötlägga disk, det är helt klart underskattat.

Nette Cecilia sa...

Du hinner alltid med så mycket på din dag ,kanske hinner jag det också men det är mindre trevliga för det mesta ,ha en fin söndag Nette

Gurkiss sa...

Hejsan svejsan :)

Kikar in på din dag :)
Det ser ut som en mycket trevlig dag du haft :)
Hårnät hmm kan man virka sådan också :)
Vad duktig du är :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Ariella sa...

Kikar in på din dag

Mia Eggimann sa...

Ja men visst var det så att Mariettes låt saknade något. Men att Rolandz gått till final det var ju tokigt.

Kattis sa...

Afternoon tea är här en favorit! Hårnät vore kanske något för mig, med tanke på min morgonfrilla?

http://kraka.moah.se sa...

Långholmen, en mytomspunnen plats. Jag gjorde faktiskt praktik där en gång i tiden, på rättspsyk. Men själva fängelset var stängt redan då. RPK, rättspsykiatriska kliniken, var kvar ett bra tag längre. Men nu ligger det bredvid "mitt" sjukhus. Själv har jag lämnat psykiatrin för länge sedan. Till förmån för intensivvård och liknande.

Lena i Wales sa...

Vilken dag och så mycket gott att äta. Gillar Afternoon Tea.
Har inte varit runt på Långholmen, men hade en vän som hade en liten stuga vid det gamla fängelset, alldeles vid vattnet. Mycket vackert!
Ha en fin dag!

Anita sa...

Är så fascinerad över hur mycket du gör på en dag. Fast om jag fotograferade min dag varje timme kanske jag skulle komma på att jag gör mer än jag tror :) Afternoon Tea på Långholmens värdshus lät lockande. Förstår att croissanten var godare än den på burk, visste inte ens att det fanns sådana. Hoppas du hann upp till damernas tremil och fick se Stina Nilsson spurta till sig ett brons.

Eva Trillian sa...

Läser:
"12.00
Grabbarna spelar tevespel och mamman njuter av skratten." ... och le inombords!

Frolic-Eirin sa...

sola må gjerne forstyrre tv-tittinga... hun har vært savnet!!
takk for titten

Micke sa...

Jag påminns då jag läser här att jag har nått/några avsnitt se av Bron efter min 2 veckorsresa.