Sidor

19 juni 2009

Massaker i blomsterängen

Solen skiner.
Jag passar på att klippa gräsmattan.
Skulle gjort det igår, men då började det plötsligt regna.
Sakta sakta tar gräsklipparen sig igenom blomsterängarna jag skapat.
Vid ett äppelträd låter jag ett bestånd av farmors gamla blåklockor stå kvar, men förgätmigej, prästkragar, smörblommor, påskliljeblad och en liten vit blomma jag inte kan namnet på mejas ner.
Det gör ont i mig, men lusten att ha högt gräs i trädgården har försvunnit.
Jag har fått fästingar här förr.
Vill inte skapa rätt förutsättningar för de små krypen.

Grabbarna blir lyckliga när de får ta fram studsmattan.
Plötsligt känns det som första riktiga sommarlovsdagen!
Lådbilen plockas fram ur garaget och det körs en tur på gatan.

Nu blir det pannkakor (med Nutella, hum hum...) på uteplatsen, sedan ska vår del av midsommarknytiset fixas.

Hoppas att solen lyser lika fint hos er som den gör hos mig!

8 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Jag luktade på Gullregn nu när jag var i Karlsborg - gudarna va´ gôtt det luktade! Önskar jag hade en i min trädgård!

Har haft lite sol här hos mig så jag la mig på altanen en stund efter maten - härligt!

Njut av sommarlovet!

emsa sa...

Så underbart att Du har solen då!
Här är äkta blandväder och bra svalt när solen går bakom molnen!!
Regnskurarna kommer plötsligt och kraftigt så att ingen kan slappna av!!
Mitt gullregn är överblommat!!
Men pionerna njuter jag av!

Har inget planerat idag så vi får väl se vad det blir av denna dagen!
Ha dé gott!

emsa sa...

Läser gammalt,skickar mail! Kram

Anni sa...

Mina gullregn är också överblommade nu, bilden är från i fjol...

emsa sa...

Din lurifax!!
Det är ju svårt att veta hur kallt ni har där i norr!!Hihi

Ulla PE sa...

Proper? Det har nog ingen kallat mig tidigare!!! Misstänker att du misstar dig.

Lallis - liv och leverne sa...

Ha en fortsatt fin helg, vännen
kram Lallis

Bloggullet sa...

Jag brukar också klippa gräset på grund av de där läskiga krypen. Ibland kommer katterna i med såna.

Ha en bra dag.
Kram