Sidor

18 december 2009

Jag vill ha mer jul, ge mig mer jul!

Veckans fredagsfärger är vit och gul:
får jag presentera en vitgulrandig Tiger med vitguldig ängel?


Annars julfixas för fullt här hemma.
Sönerna har haft sina avslutningar
och kan nu se fram emot tre veckors jullov.
Skönt. Inga tider att passa,
mer än för mig som plötsligt ska laga luncher igen.
Mycket mat blir det.


Min hemliga julklapp från Julswappen har kommit. Nyfiken, nyfiken...

Ett smakprov av Marabous nya kom i brevlådan.
Finns i en affär nära dig i februari.
Recension? Nja, tillförde inget nytt.
Smaken påminde om den med Bügles som kom och försvann.
Söt. Uppäten.

Och barnen har pikerat pepparkakor.
(Ser ni Idol-Calle till höger?)
Och -hus.

Tusen stjärnor som tindrar
Glitter så långt jag ser

Av juleljus som glimmar vill jag ha meeeer

19 kommentarer:

Janicke sa...

Vilka svinigt fina pepparkakor!
Och kissen ... jag bara älskar de röda.
Blir nästan en aning försonligt inställd till julen, här på din hemsida.

Mona sa...

Vilken söt liten katt. Men pepparkakorna dom var då för roliga.

Sara och Mr T sa...

Hi hi, vilka söta små pepparkakor! :)

Anne-Lie sa...

Ja nog vill vi ha jul alltid! Här kommer det att stekas köttbullar under kvällen;-))

Lasseivomma sa...

Verkar som du gillar denna tid, God sådan...Lasse

Barbro sa...

Å så kom snön och med den julkänslan - underbart!

Susjos sa...

Adolphson och Falk va? Underbar jullåt :) Fina härliga foton soom vanligt :) Gillade MYCKET pepparkakan som föreställer Calle!!!
God Jul!

Gunilla sa...

Vilken gosig katt du har. Den verkar lite fundersam över ängeln.

Verkligen kreativa barn du har, fantastiskt roliga pepparkaks dekorationer :o)

Ha det riktigt mysigt och Trevlig Helg
Gunilla

Pockethexan sa...

Waow, vilken fin kristyr ni har fått ihop!

Våran blir antingen för hård så msn inte får ut den ur spritsen eller den vanligaste varianten att det rinner ut till en klibbig soppa. Så i år har dottern tröttnat så hon var redan vid 1-a advent o köpte kristyr på tub, i år SKA det bli snyggt!!!

Kramis från en som njuter av ert pyssel!/Hexan själv

<;D

PS.amöban var coolast!DS.

Birgitta sa...

Vilken vacker tiger du har. Vilka fina pepparkakor ni gjort.
Önskar dej en skön 4-e adventshelg.
Kramis Birgitta

Anette sa...

Vilka härliga pepparkakor! Men vem är "surkärringen"? /Anette

Catarina sa...

Du är så....mysig....:-D

Saga sa...

Ja, man får verkligen julstämning när man kikar in hos dig! Hoppas att din jul blir underbar!

Ulla PE sa...

Men katten är ju inte din!!!
Pepparkakorna är kuliga!Svini Todd! och Amöban! Sen spanade jag ju in en snusmumrik också :-)

Elisa Day sa...

Tiger är så söt! Vilka fina pepparkakor

Ann Charlotte sa...

S. Todd som pepparkaka.....mmmmm, mooomsi...:-)

Anni sa...

Katten är inte min - helt rätt där,Ulla! Tiger bor hos en annan Ulla!

Nica sa...

Fina, fina, fina - du!!

Morriz sa...

Åhh, vilka fina pepparkakor..
Blev jätte inspirerad att göra några själv !
God JuL
/MorriZ