Sidor

04 december 2015

Röd fägring


Mycket av trädgårdens röda är sådant som går att äta.
Den vackra mangolden som jag gillar så mycket.



Och vinbären, jag drunknar i vinbär ...
Det blir saft och gelé av dem.



I växthuset har jag små tomater,
de smakar bäst solvarma!



Jag bor i ett falurött hus och i min trädgård är det gott om faluröda spaljéer,
men så många röda blommor har jag visst inte.
Det är mest en del rosor, som den här lilla namnlösa, köpt på Lidl.



Och min frodiga Flammentanz vid verandaknuten.



Men så finns här också en pion, den fanns i trädgården redan när vi köpte huset så jag vet inte vad den heter.
Jag har delat den och planterat om den och inser just nu att jag inte alls vet om den har tagit sig speciellt bra - jag har visst varit bortrest när den ska blomma!
Blommig fredag - rött är sött

10 kommentarer:

Villrose sa...

Vakre bilder av rødt!
Små, solvarme tomater er herlig søte :)

Maribel sa...

Vackert, rött. Vinbären blir till gelé hemma hos mig med. En fin rosenbuske och en härlig pion.
Ha en trevlig helg!
Marika

Nette Cecilia sa...

härliga röda bilder men den med det blå bordet är ju bäst.Hopas grabben blir bra nu efter operation ,trevlig helg ,nette

Gunilla sa...

Vilka fina bilder på både blommor och ätbart i rött

Trevlig Helg

BP sa...

Absolut fantastiska bilder! Men inte visste jag att du hade sååååååå mycket rött i din trädgård. Åt andra sidan så går ju rött ganska så väl ihop med blått;-)

Meta sa...

Tänker som jag bara pionen som jag inte hade med. Härligt sköna sommarbilder längtar dit när man går genom arkivet
Ha en fin helg
kram Meta

Janicke sa...

Visst är det härligt att ha sommarbilder lagrade när det är grått o regn o rusk!

lavendia sa...

Röda bär stämmer verkligen bra på temat att rött är sött. / Britt

Veronica sa...

Du har många rödingar och det mesta var ju verkligen ätbart! Förutom dina tånaglar dåra ;)
Men snygga är de!

Ha en skön helg!

//Veronica

Unknown sa...

Nam, nam her var det mange gode røde