Sidor

21 oktober 2018

EFIT - mötesdagen, en lördag i oktober

Denna lördag är det dags att fotografera en gång i timmen igen, så jag avbryter mina reseinlägg med en dag just nu just här. Jag missade förra EFIT när tekniken inte var med oss, men nu borde allt fungera som det ska. Andra som gör som jag hittar ni på EFIT-sidan som drivs av Micke.

Nu följer ett gäng bilder från min lördag, bilder som visade sig vara ovanligt suddiga. Vet inte vad jag ska skylla på ;-)


0.30
Fådda rosor från kvällens tjejmiddag.
En känslosam kväll med drinkprovning, mycket mat,
glada skratt och hjärtskärande tårar
(that's what friends are for).
Och ett vin som luktade bebisprutt i glaset.

 

8
Lite trött i håret duschar jag och klär mig inför dagens möte.
Alla kollegor från butiken kommer.



9
Letar rätt på köttgrytan som ligger i två plastpåsar i frysen.
Del av kvällens middag.
(Och frysen hade stått med glipa härom veckan,
så nu måste den frostas av. Igen.)



10
Bäddar.

 

11
Dubbelcheckar kalendern jag gjort inför dagens schemaläggning. 



12.30
Alla har kommit och lunch serveras.
Jag har gjort svamplasagne.



13.30
En kollega har bakat ambrosiakaka och fixar glasyren.

 

14.30
Bryggs te och kaffe.



15.30
Schemaläggning av arbetsdagar pågår.
 
 

16.30
Diskuteras broschyrutformningar, facebook, instagram
och annat som har med butikens marknadsföring att göra.

 


17.30
Hittar jag min tebalja i mikron.
Jag var visst lite trött i morse ... 
Nu kommer också maken hem,
han har jobbat på annan ort idag.



19
Serveras middagen.

 

21
Är maten färdigäten och vi håller oss till vinet.



22.30
Börjar jag plocka i diskmaskinen.



23
Inser jag att jag vill se fredagens Idol
och eftersom maken snart kommer somna
lämnar jag disken så vi kan titta.
Sedan kryper maken i säng och jag diskar klart.
Godnatt.

6 kommentarer:

BP sa...

Känner för maken, helt och hållet här;-) Hade nog somnat mycket tidigare om jag ska vara ärlig;-)

Vonkis sa...

Frosta av frysen, det är sånt där man bara vill slippa. Men men, snart är det väl tillräckligt kallt för att i alla fall kunna ställa maten ute när det ska avfrostas.

Lillian "sognafaret" sa...

Så ut til å ha vært en trivelig lørdag med god mat og trivelig selskap.

Micke sa...

Noterar att vattenkokare, brygg och inte minst besticken är blå också :)

Själv inte helt bra men är inte så mycket krattande då det mest är jag föder ihop löven.

Ja, jag hoppas det ordnar sig med mobilen men känns som ett konstruktionsfel = dåliga lösningar så själva kontakten lossnat invändigt.

Anita sa...

Hej Anni!

Jag som gillar grytor blev överförtjust i receptet av den afrikanska grytan, speciellt alla tillbehör. Den ska tillagas någon mörk höstkväll!

Kram Anita

Eva Trillian sa...

När jag läser om mustiga köttgrytor ... ja, då blir jag experimenteringssugen. Nog måste det att gå få till goda mustiga icke-köttiga grytor?! Det får bli vinterns projekt! :)