Sidor

19 oktober 2019

EFIT - en möteslördag i oktober

Jisses. Inte trodde jag att det skulle ta så här många dagar innan jag fick ihop ett inlägg igen!? Men reseinläggen tar tid och det där vanliga livet trängde sig på och orken rann iväg med regnet. Idag blir det i alla fall en EFIT - Ett Foto I Timmen igen och sedan ska jag väl kunna få till de sista reseinläggen, hoppas jag.


7.45
Drar upp rullgardinen och tittar ned mot ateljén.
Det ska bli en fin solig höstdag och jag ska sitta inne.
Så typiskt efter alla regniga dagar.



8.30
Vattnar palettbladet.
Det växer som ogräs.
Sådant gillar jag!

 

9.30
Nu börjar solen skina in i köket
och jag känner hur jag längtar efter omställningen till normaltid
så att det äntligen blir lite ljusare morgnar igen.



10.30
Tar mig en tallrik yoghurt så att jag klarar mig till lunch.



11.45
Sitter på tunnelbanan i söderort,
vi i butiken ska ha höstmöte hemma hos vår ordförande.



13.00
Kikar på blommorna på balkongen i Farsta.

 

14.30
Vi har ätit trattkantarellpaj och nu blir det äppelpaj.
Mums.
 Tre av mina kollegor berättar att de haft kunder i butiken som känner mig.
En vet jag vem det är, men bloggvännen som kom med sin mamma
och paret som tittade in vet jag inte vilka de är!
Nyfiken!

 

15.30
Tänk att vi fick ihop arbetsschemat denna gång också.
Det är alltid lika rörigt och så fascinerande att det lyckas.

 

16.30
En av mina glasfåglar hänger i fönstret.
Ja,det hänger två bredvid också, men de hamnar inte på bild.



17.15
På duken finns det också fåglar.
Vi diskuterar saker som har med butiken att göra.

 

18.00
Fina cyklamen står under fågeln på förra bilden.
Nu har vi nästan klarat av alla punkter på dagordningen.



19.00
Hur ofta får man hemgjorda oxrulader?
Så otroligt gott!
 Nästa möte kommer att vara hemma hos mig
och jag börjar redan fundera på vad jag ska fixa för mat.

 

20.00
Tar lite luft på balkongen i väntan på efterrätten.

 

21.30
Där uppe är balkongen och lägenheten vi varit i.
Har sådan tur att jag får skjuts hem hela vägen från Farsta
då en av kollegorna ska bo i Hässelby i natt.



22.15
Hemma sitter maken och ser en film på SVT som vi har på dvd.
Jag såg den för flera år sedan.

Och sedan tog det en timme att få ihop detta, så där får min dag sluta.

13 kommentarer:

Micke sa...

Stora mötesdagen alltså!
Här har det blivit en och annan film också, inte minst hela veckan pga tummen. Jag hoppas det ska gå bra jobba i morgon, less på vara hemma.

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Vilket trevligt planeringsmöte! Och oxrulader .... mums, mums! Det gör jag ofta på hösten (i varje fall några gånger :). Såå gott med svart vinbärsgelé till.
Och på tal om cyklamen. I Kroatien såg jag hela mattor av rosa cyklamen. Det var så vackert. Försökte fånga det på bild men känslan gick inte att fånga. Det var som våra vitsippsbackar om våren men istället rosa. Det var härligt att uppleva skön sommarvärme under en vecka men en smärre chock att komma tillbaka till en höst som dragit fram som en ångvält under tiden jag varit bortrest.
Och till slut så undrar jag hur det går med ditt knä? Hoppas verkligen att det blivit bättre.

Ha en fin söndag! Regnet som drog in inatt ska ge med sig under dagen.

Kram Anita

Ulrika sa...

För att vara en mötesdag måste jag säga att det ser ovanligt trevligt ut, så där skulle alla möten vara. :-)

Vonkis sa...

Det var Den ömma modern och jag som kikade in. Ett helt oplanerat besök för vi fick snabbändra våra planer när vi inte kom in på Nationalmuseum, annars hade jag kollat i förväg om du skulle jobba. :-)

Skönt att få till schemat, sånt kan verkligen ta tid. Och som vanligt ser maten underbar ut.

Maribel sa...

Hej Anni!
Vilken vacker vy över trädgården, härliga höstfärger.
Låter som en trevlig planeringsdag.
Fin glasfågel.
Ha en härlig söndag /Marika

Efwa - Medea sa...

Kikar in på din dag. Första bilden mot ateljén är ju underbar. Min glasmadame köpte mannen i Polen för länge sedan och det roliga är att jag fram till vi flyttat hit och jag ställde den i fönstret, trott att det var en fyr. Den har stått på en hylla i sovrummet och utan ljus bakifrån har jag inte sett att den hade ett huvud... Jag har kanske inte tittat tillräckligt noga på den heller för den delen.

BP sa...

Visst var det synd att du hade en mötesdag denna soliga lördag, men du kompenserades rikligt skulle jag säga.
Älskar dina läckra skåpdörrar i köket, så himla snygga. Du kallar det för normaltid, jag säger vintertid, och den vill jag absolut inte ha med mörket runt klockan 14:00 om jag har tur;-)
Dreglar när jag läser trattkantarellpaj - mums alltså.
Din fågel är riktigt fin, den ser ut som en sidensvans (som jag lärde mig igår hur en sådan ser ut;-) ).
Oxrullader har jag inte ätit på år och dag, senast troligen på 1980-talet. All gammal hederlig husmanskost har ju försvunnit hos de flesta restauranger, tyvärr.

Paula sa...

Vilket långt planeringsmöte, hur många är ni som delar på arbetsbördan och även intäkterna? Glasfågeln i fönstret är så otroligt vacker, jag har blivit lite fågelbiten så här på gamla dar. Kanske det är först nu då man är dagledig som man hinner uppskatta en promenad med fågelkvitter?
Men inte tycker jag synd om er fast ni jobbade, så mycket gott därtill! Oxrullader har jag aldrig lagat själv och det var många herrans år sedan jag smakade senast, måste ha varit då någon av svärmödrarna tillagade. Tack för titten på din dag! Kram från pörtet

Nette Cecilia sa...

Alltid lika intressant att läsa dina inlägg . Gott åt ni . Du hade så rätt om snön det snöade igår kväll men det var så varmt på marken att det fanns inget kvar idag morgon . Solen strålade på förmiddagen men nu regnar det igen ,fy vad det kan vara tråkigt med allt regn ,kramen Nette

Susjos sa...

Så du har varit i söderort och ätit gott! Oxrullader, mums, tror vi faktiskt att vi gjorde såna en nyårsafton med våra vänner när barnen var små.
Din blå fågel är verkligen fin!
TV:n har varit mitt sällskap idag i sängen, en förkylning gör att jag måste vila, och det kan behövas!

Kram!

Åke sa...

Starkt jobbat, du fick ihop det. Jag tänkte på dig i söndags då jag fick ihop min skyltsöndag, jo jag fick in en blå kopp på bordet.

Janicke sa...

Du håller igång som vanligt! Trots att jag nyss petat i mig mina frukostägg blev jag hungrig när jag tänkte på kantareller och såg de fina rulladerna. Mums!

Susanne Granholm Carter sa...

Tänk om alla möten var så där trevliga ;) Med gott att äta i mysig miljö.
Jag som för det mesta jobbat i landsting och kommun är ju inte bortskämd med den typen av möten precis... Blir riktigt avis. Oxrullader... det var länge sen. Ska nog påminna maken om det framöver... Det är ju så himla gott. Hemmagjord pressgurka och vinbärsgelé till det, mmm nu blev jag riktigt hungrig.