Sidor

tisdag 4 oktober 2011

Ordlös onsdag - tidens tecken


21 kommentarer:

Pialotta sa...

Riktigt vackert slitet :) Finns de möblerna hos dig tro.. i sånna fall kan du va lycklig :)

Mona sa...

Så smakfullt. Slitet på ett vackert sätt.

Pysselfarmor sa...

Det var slitet av "tidens tand" - så även väggen där bakom. Tror inte det är hos dig....

tantmarit.se sa...

Håller med Pialotta, OM detta är dina möbler, lyckliga du!

Mariane sa...

Flotte gamle ting - wow - Der kan man se de er gamle og slidt :)

Anneli - A'la Foto sa...

Vackra gamla slitna möbler!

Ha en fin onsdag!

Eva Trillian sa...

Vackert!

Anki Nilsson sa...

Ett redigt charmtroll...fast ja soffa då. Fin, fin.

Ting o Tankar sa...

Slitet, nött och vackert.

LissenTo sa...

Tidens tand har gjort vackra spår.

Ha en fortsatt skön vecka. // Lissen

Marianne sa...

Man kan fantisera om vad som avhandlats vid det bordet och i den soffan. Vilka har suttit där? Många förmodligen.

Anni sa...

Nej, det är inte hemma hos mig även om jag också har gamla möbler ;-)

Mitt stamfik Sturekatten är ett ställe med både patina och världsgoda varma smörgåsar. Dessutom sällan trångt vid lunchtid!

Janicke sa...

Stuckatörens hus?

Lena o Tommy sa...

Gammalt, nött och jättevackert!

Erik "Semlan" sa...

Slitet, men samtidigt fint med duk och kuddar. :-)
Ja, på fiket Sturekatten finns det många olika bord och stolar. Ser verkligen slitet ut. (Kollar bland kommentarerna och finner ditt svar.)
Bra bevis på hur tiden går, tydliga tecken. :-)

4U2! sa...

Patina rätt och slätt!

Kerstin: sa...

Så snyggt slitet det är. Tror jag måste besöka Sturekatten nästa gång jag kommer till Stockholm.

Anne-Lie sa...

Jag tänkte "Vetekatten" men såklart det var en annan katt;-))

Kicki sa...

Fint att den är bevarad så där!

Pysselfarmor sa...

Sturekatten! jamen visst!

4U2 har listat ut gåtan nu - förvaring för cigarrer.

Åke Blomqvist sa...

Välanvänd och till åren kommen, fint tema:)