Sidor

25 juli 2012

Monets trädgård


Monets trädgård i Giverny.
Två gånger tidigare har jag varit där,
nu fick mina föräldrar komma dit för första gången.
Huset och krassegången är två välkända vyer härifrån.



Vid vårt besök hade vallmon blommat över, det var mest fröställningar kvar.
Men en och annan blomma avslöjade hur vackert här måste ha varit
bara några dagar tidigare.



 Det krävs en hel del trädgårdsarbetare för att rensa rabatterna.
Många av gångarna är inte tillgängliga för besökare.



Vägen delar trädgården i två delar.
För att ta sig till näckrosdammen och den inte fullt så ordnade delen av trädgården,
måste man gå under vägen i en gångtunnel.



Här finns den välkända japanska bron med sitt vitblommande blåregn.
Här satt pappa och tecknande dammen, i Monets fotspår.
Det tyckte han var den allra största upplevelsen på resan.

2 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Kan se din pappa framför mig och i min bild har han stråhatt på sig ;-)

Annette sa...

Så roligt att se bilder från Monets trädgård! Inlägget är från juli månad, betyder det att jag kan räkna med att näckrosorna blommar i slutet av juli? Hoppas! Det är då vi kommer att vara där, nämligen.