Sidor

03 september 2012

EFIT - en solig septembermåndag


Börjar med att sända en tanke till Micke som håller i EFIT.
Hans pappa gick hastigt bort i förra veckan.



07.30
Sovmorgon på måndagar, men maken har gjort te i vanlig tid till mig.
Jag får mikra tebaljan.
Och göra ren mikron!

 

08.30
Ägnar en stund åt den nya tekniken.
Jag har köpt ny mobil, med allt vad det innebär.



09.30
Alla är iväg till jobb och skolor.
Jag röjer Tjejmilssaker från köksbänken.

 

10.30
Tömmer glasugnen på nya alster.
Ska ställa ut i två veckor och har gjort en hel del nytt.



11.30
Ränner fram och tillbaka mellan ateljé och hus.
solen skiner och det är varmt.
Det är så skönt efter några spöregniga dagar!



12.30
Igår var vi till Trosa och hämtade de stolar jag vunnit på Tradera.
Samma sort som de jag en gång köpt på Blocket!
Nu slipper vi ha så många udda stolar, ska bara byta sitsar först.

 

13.30
När jag står vid arbetsbordet hörs oljud från gatan.
Nya grannarna får byggmaterial levererat!
Om jag blir nyfiken?
Nehej då ...

 

14.30
Röjer i grönsakslådan.
Hoppsan.
Det har visst inte ätits som det planerats en tid.

 

15.30
Jag har gjort en långpanna ratatouille på alla fräscha grönsaker.
Provsmakar lite.
Och lite till.
Och ännu lite till.
Gott!



16.30
Glasugnen är fylld och igångsatt.
Jag går en vända i trädgården.
En del av mina krukor är minst sagt välvattnade av regnet.

 

17.30
Kikar i paketet som Lilleman tagit in från brevlådan.
Ska prova i lugn och ro senare.

 

18.30
Har klippt gräset.
Äntligen var det torrt nog!
Nu ska här lagas middag.

 

19.30
Plockar dagens skörd av björnbär.
Det blir några liter varje gång.
Jag fryser in det mesta.

 

20.30
Ser på tv med Lilleman.
Hmmm, de där tånaglarna ...

 

21.30
Vi mumsar lite hemgjord glass.

 

22.30
Går kvällsrundan i trädgården och letar mördarsniglar.
Hittar två.
Snipp snapp snut, så var snigeln slut!

 

23.30
Tur att det sparas på glassburkar
när det ska bli matlådor i parti och minut.
Nu har de stått på trappen och svalnat och kan tas in i kylen.

Tack för idag - slut för idag!

8 kommentarer:

Kattis sa...

Vad spännande och roligt med utställning. Lycka till!

Anonym sa...

Fick man bok på tjejmilen,,nästan så man vill ställa upp..
Mia

Ullis sa...

Gott med glass. :)

Märit sa...

Tittar på bilderna

Åke sa...

Innehållsrik dag:) Spännande med ny tecknik, björnbären och glassen härligt och roligt med Tradera vinsten!

trollet sa...

Du har så sköna inlägg!! Gillar att läsa om din dag under bilderna=)
Lovar att njuta;)

Micke sa...

Tack här också. Var dålig på kolla in alla EFIT-inlägg sista gången så jag har nyss sett din dag.

Tänker lite på glasugnen, är det nån stor energikrävande sak?

Anni sa...

Japp, den är stor! Lite annorlunda än en keramikugn, då värmeelementen sitter i locket och inte i sidorna. Jag kör den upp till 835 grader, då blir ateljén hyfsat varm också ...