Sidor

01 september 2012

Egentligen

skulle jag varit på Tjejmilen nu. Men det blev inte så. Inte i år. Undrar om vännerna är där?


Det regnade redan igår. Jag tog tåget in till stan för en provsmakning av olika grytbaser till kyckling/fisk/fläsk. En helt okej lunch, visade det sig.



Sedan promenerade jag via Chokladfabriken genom stan till stamfiket Vetekatten där väninnan bjöd på födelsedagsfirande. Det var så skönt att komma in från regnrusket till ett uppdukat bord med snittar, scones, marmelader, lemon curd, muffins och kannor med varmt te.



Och trevligt sällskap, såklart, i form av fem tjejer som känt varandra i runt 30 år vid det här laget.



Därefter tog jag mig till Östermalms IP för att hämta min nummerlapp till Tjejmilen (i KÖ!) och träffa nästa gäng tjejer. Nu var det internetvänner och vi har faktiskt också hunnit med några års vänskap vid det här laget, även om det dröjde ett tag innan vi sågs IRL.



Med Tjejmilskassar i högsta hugg gick vi till den lägenhet där vår festfixare väntade. Bjöds på Pimm's - det blev visst tre glas ...



Dukade fram ostar, lax, charkuterier, paj, choklad och viner. Pratade om "absent friends" och Tjejmilar som gått. Njöt av att sitta inne i värmen med regnet smattrande utanför. Njöt av vad internet har gett.

3 kommentarer:

Cari sa...

Ja tänk vad länge vi känt varandra. härligt.
Och lakritschoklad - så gott.

Anne-Lie sa...

Så trevligt det hade varit att vara med då ni ju är några av mina goaste vänner helt klart!

Janicke sa...

Det var gott att ha er här!
Synd att det blev tji tjejmil för flera av er.
Jag har kollat spåren vid målgången - helt förfärligt, bara en leråker där det förut var fin gräsmatta. Kan inte ha varit kul för dem som deltog.