Sidor

08 september 2014

EFIT - en dag då det gör ont



07.00
Lilleman har lite känningar i halsen.
Jag fixar te till hans frukost.


(inser att jag behöver bättra på färgen i trappan)

8.00
Lilleman har gått till skolan
och äldste sonen kommer nedrumlande för trappan.
Har sovit för länge. Igen.
Han tar en banan som frukost på språng till tåget.



9.00
Även mellangrabben har vaknat och försvunnit.
Diskhon fylls av herrarnas frukostrester.



10.00
Dags att skörda tomater och vädra i växthuset.



11.00
Tandvärk och hunger är ingen bra kombo.
Värmer lasagnerester i mikron.
Har fått akuttid hos min tandläkare kl 16.



12.00
Kan inte koncentrera mig på något vettigt
p g a värken.
Pimpar i trädgården och dricker te.



13.00
Undrar om västkustens regn kommer hit idag?
Det är lite soldisigt ute.
Tar in hängmattan ifall att.



14.00
Pappa kommer med burkar till honungen.
Bra, nu har jag nog så det räcker.



15.00
Gör ytterligare en balja te.
Det är den femte idag.



16.00
I väntrummet hos tandläkaren.
Snart, snart.



17.00
Mörbultad och vinglig har jag lyckats handla mat och gå på biblioteket.
Är glad att jag inte tog cykeln till centrum.



18.00
Soffslängd med tidningar och bok från bibblan.
Väntar på att en alvedon ska hjälpa.



19.00
Grabbarna väntar otåligt på att jag ska ta bilden.
Det gick bra att laga maten när Mellangrabben hjälpt mig
bestämma vad vi skulle äta.



20.00
Men jag hade ju handlat mat till flera dagar.
Och inte tänkt på att jag kommer sent i morgon
och är borta fyra kvällar i rad sedan.
Den där chiliconcarnen jag tänkt göra på resterna av köttfärssås
får jag göra nu.



21.00
Skjuter Zengin i ribban,
strax efter att han gjort sitt första landslagsmål.



22.00
Testar jag om tanden klarar en smetig choklad.
Det gör den.



23.00
Släcker jag lampan över matbordet.
Är fortfarande omtumlad, men hoppas få sova gott.

11 kommentarer:

Ulrika sa...

Åh din stackare!! Hoppas de fixar så du slipper smärtan!

Mia Eggimann sa...

Aj, hoppas det går bra hos till tandläkaren.
Mia

Snögumman sa...

Så fina trädgårdsbilder! Längtar tills vi får ordning på våran trädgård. Hängmatta står högt på önskelistan.
Lycka till hos tandläkaren!!

I mitt huvud sa...

Lycka till hos tandis, inget bra med tandvärk!
Vad fint du har i trädgården!!

Charlotte sa...

Åh stackare! Tandvärk är det värsta som finns!
Vilken vacker trappa, jag älskar pärlspontsväggar!
Hoppas det går bra hos tandläkaren så att du slipper ha ont!

Charlotte sa...

Åh stackare! Tandvärk är det värsta som finns!
Vilken vacker trappa, jag älskar pärlspontsväggar!
Hoppas det går bra hos tandläkaren så att du slipper ha ont!

Nette Cecilia sa...

Inte tandvärk nej hu .Tänk att dom gubbarna var på den gatan jag har ju säkert gått förbi dom, jag bodde på ett hotell på den gatan några gånger(men det är många år sedan ) ,kram nette

Frolic-Eirin sa...

All sympati til deg med vondt i tanna... Håper det gikk bra...

Mias Mix sa...

Hoppas tandvärken är borta nu! Trots värken fick du till många fina bilder.

Janicke sa...

Lång och inte precis tom dag trots tandvärk. Hoppas den är över idag.
Fin radio på mottagningen.
Här blev det världens regnoväder vid niotiden på kvällen.

Scaniatjejen sa...

Din stackare, hoppas att tanden inte gör ont längre! Tur att du kunde äta lite choklad i alla fall, choklad gör det mesta åtminstone lite bättre.=) Underbara bilder från trädgården!