Sidor

08 september 2014

Helgen som gick; Party, marknad och fix


På fredagen kom Annika från Karlskrona och vi träffade ett gäng glada vänner enligt tradition, kvällen före Tjejmilen. I år var det bara en av oss som skulle delta i loppet, det är hon som har ett glas utan vin ...



Oväntat pigg stod jag och dottern med ett hantverksstånd på lördagen i Hammarby Sjöstad. Kollegan med tavlor hade en något annorlunda säljteknik.



På söndagen påbörjades arbetet med renovering av två piedestaler. En har stått på vinden i alltför många år, den har jag skrapat färg på och maken limmat ihop, den andra fyndade jag på Erikshjälpen härom veckan och den hann få ett första färglager.

7 kommentarer:

Razzy sa...

Härliga bilder, önskar jag hade hunnit komma över i fredags men tiden fanns inte riktigt.

Kram Eva

Violen sa...

Härlig aktivitet i helgen ser jag! Men kollegans försäljningsteknik ger jag inte mycket för, ingen action där inte!
Ha en skön vecka!

Annemor sa...

Piedestalene blir flotte :)
Aktiv i helgen, ser jeg.
Ha en fin kveld.
Mormor

Mias Mix sa...

Låter som en skön helg! Roligt att pyssla och renovera. Hoppas försäljningen gick bra, antar att ni inte satt och läste tidningen ;)

Freja sa...

Åhh, nostalgi! sådana piedestaler renoverade jag oxå till mitt ungdomsrum i mitt föräldrahem!

Janicke sa...

Men jisses, hängde du i taklampan?
Jag var oväntat seg, jag, dan efter.

Scaniatjejen sa...

Ser ut som en skön helg med många trevliga aktiviteter! Piedistalerna kommer att bli jättefina.=)