Sidor

29 september 2014

EFIT - en marknadssöndag


5
Behöver dricka vatten.
Tur att det finns en liten mugg i badrummet.

6
Väcks av att maken går upp.
Somnar om.

7
Sover.



8
Drar upp rullgardinen.



9
Två söner småbusar med varandra när de gör frukost.



10
Tar det sista kokta ägget till min frukost.



11
Packar nödvändigheter.



12
Öppnar mitt lilla marknadsstånd.



13
Äter min lunchmacka.



14
Provsmakar rödbetor med getost och potatisar i het chili.



15
Kikar på barnavdelningen.



16
Stänger och packar ihop.
Lyckad marknadshelg?
Nej inte på kort sikt, men förhoppningsvis på lång.
Nya kontakter har knutits.



17
Äldste sonen söndagsstrosar i morgonrock och trasiga byxor.



18
Serverar jag potatisgratäng och
baconlindad fläskytterfilé fylld med soltorkade tomater.



19
Kliver vi av vid Stockholm Södra.



20
Börjar livesändningen av musikalen Billy Elliot.



21.30
Paus och neonslingorna speglar sig i den parkerade bilen.



23
Tar oss hemåt igen.

9 kommentarer:

Husbilen-Ellen sa...

En händelserik dag! Elisabeth

Livsturisten sa...

Du hann med mycket. :)
Och, marknaden verkade intressant. Är själv intresserad av att bege mej ut, men vet inte vart.

Janicke sa...

Händelserik dag som vanligt. Åh vad jag gillar bilen med speglingar!

Cari sa...

Alltid lika kul att läsa dina EFIT.

Frolic-Eirin sa...

Jammen har du fått opplevd mye på en søndag i september!!

Takk for titten

Violen sa...

Kul att få följa dig under en hel dag i ord och bild! Så mycket du hinner med! ÅH, vad jag gillar det blå hjärtat i ditt marknadsstånd, det är superläckert!
Ha det bra!

Marit Johansson sa...

Du hann mycket under en dag, tycker att det ofta är så för dig. Kanske blir det så när man har nära till nöjen och kultur, alltid finns det något roligt att göra :)
Ang. mina skor så är det bara baksidan av skinnet på insidan, inte så mjukt och gosigt alltså. Det är nog meningen att man ska ha ett par tjocksockar eftersom det egentligen är uteskor!

Anitas Malta sa...

Det var väldigt vad mycket du hann med under en dag. Kul att få följa med.
Det var ett tag sen jag klev av vid Stockholm Södra. Får mig nästan att längta hem till mina gamla kvarter... ;-)

Kul bild på sonens hemmadress och så intressant att se lite av ditt lilla marknadsstånd. Nä, det går inte att kommentera alla bilder hur gärna jag än vill... Gillar helheten !!

Hanna sa...

Ååååh, vad kul med musikal! :D Det gillar jag! :)