Sidor

20 november 2017

Änglar till Monthly Makers


Jag ville vika klassiska pappersstjärnor till Montly Makers tema böcker. Letade fram beskrivningen ur en bok om gammaldags julpynt.



En kartbok, som en gång var bra eftersom den visar många sevärdheter men nu håller på att falla i bitar, fick bli mitt material. Hej då, Danmark!



Jag skar remsor och började vika. Och rev upp. Och vek om. Och rev upp. Och blev arg. Efter en timmes frustration gav jag upp.



Tog istället fram två böcker med tapetprover som jag fått från Tapetrummet.



Tapetböcker är bra material eftersom proverna inte är rullade och dessutom visar de kollektioner som matchar varandra.



Fram med dubbelhäftande tejp, papperskrusare och glittrigt snöre! I källaren fann jag flörtkulor, men inte av den vanliga sorten utan av den som arkitekter använder som träd när de bygger modeller. Hålet går inte helt igenom, så jag lyckades sticka mig blodig innan jag kom på smartaste sättet att ta mig igenom den oväntat hårda toppen.



Till denna enkla ängel behövs en kropp, en vinge, en krage, ett huvud och ett snöre att hänga upp härligheten i. Jag valde tapet till kropp och krage men 250g vitt till vingar. När jag väl fått in snitsen gjorde jag så många änglar som jag hade huvuden till.




12 kommentarer:

lopplisa sa...

Vilka härliga knubbisar till änglar!! Jag har aldrig sett sådana tidigare och det är himla kul att upptäcka något nytt! Charmerande!! Och att arkitekter hade egna flirtkulor,, det var också en nyhet för mig! :)

BP sa...

Du slutar då aldrig att förvåna mig! Så himla pysslig du är och vilket tålamod du har! Änglarna är söta. Är dom för eget bruk eller ska du sälja dom?

PS. Änglarna blev betydligt snyggare än de danska stjärnorna;-) DS.

Annette sa...

Så fina de blev! Och vilket enormt tålamod du måste ha! :o
Tack för påminnelsen om EFIT, jag hoppas kunna ta med mig kameran överallt i morgon :)

Cari sa...

Fina änglar. Ska du sälja dem på julmarknad eller?
Men tänk att du fick lov att ge upp stjärnorna - trodde jag inte.

Olga T sa...

Å vad de blev fina!!

Susjos sa...

Jösses, snacka om tålamod! Å så snygga tapetänglarna blev!!!

Maribel sa...

De blev riktigt fina, tack för tipset.
Ha det bra /Marika

Mira sa...

Åh. Tapetprovsböcker! Det måste jag försöka få tag på. Jag älskar pappersprover.

Nette Cecilia sa...

snyggt !

Louie sa...

Så fina! :)

Alicia sa...

Haha, jag läste precis hos någon annan som försökt vika rosetter/pappersstjärnor att det var direkt omöjligt utan vissa mått svordomar och flera turer till återvinningen. Tycker de är väldigt fina men blir inte så sugen på att prova själv, det där med att mäta och vara noga.... Mycket bättre, mera tillåtande och kreativt med dina änglar då! Skulle säkert också bli fina med kropp av kartatlas :) Eller gjorda i stärkt tyg med en träkula som huvud... Eller....

Eva Trillian sa...

Fantastiskt fina änglar :)