Sidor

23 juni 2017

Vandringar hos varandra


Vi som var med och visade våra trädgårdar härom helgen ville förstås också gärna se varandras trädgårdar, alltså arrangerade jag en vandring för oss själva plus för en extra som inte deltog i år men har gjort det andra år.



Trädgårdarna är så olika varandra, beroende på ägare och förutsättningar - men alla är såklart sevärda och inspirationen flödade!



Många olika jättevallmo har jag, men inte denna syndigt röda - den önskar jag mig frön av till hösten!



Vi beundrade hembyggda växtstöd och alla (karlar) spanade in svetsaggregatet som använts.



Vi fascinerades av en vacker orkidé i en trädgård



och av mysiga byggnationer i en annan.




Vi besökte en sann samlare



som också är väldigt lekfull.



När vi kom till trädgården med det porlande vattnet var vi flera som gärna hade doppat oss i värmen.



Hemma satt jag länge i min hängstol och njöt av den ljumma kvällen. Hörde sönernas skratt genom den öppna dörren.



Mina vallmo var nästan självlysande i skymningen. Så magiska junikvällar är!

7 kommentarer:

Marit sa...

Vakre bilder, og hvilken god idé å besøke hverandres hager!
Rød valmue har jeg ikke sett, bare oransje.
Glad midtsommer!

Maribel sa...

Alltid kul att se andras trädgårdar.
Ha en riktigt Trevlig Midsommar /Marika

BP sa...

Alltid kul att kolla in anddras trädgårdar och förhoppningsvis bli inspirerad. Eller så jämför man, ger sig själv en klapp på axeln och konstaterar att ens egen trädgård är bäst;-)

Eva Trillian sa...

Så klokt att skapa tillfälle för er själva att se varandras oaser :)
Sommarkvällarna - nu gäller det att njuta av dem alla och spara dem i minneslagret!

Lena i Wales sa...

Bra tanke att kunna se varandras trädgårdar vid annat tillfälle.
Så fint!
Trevlig fortsättning på midsommarhelgen!

Violen sa...

Så mycket vackert det finns i trädgårdarna! Jag är väldigt förtjust i jättevallmo, hos oss blommar den sista och har kanske gjort sitt redan i morgon!
Ha en skön weekend!

Vilt og vakkert sa...

Heisann, vakre haver å vandre i....håper sommmeren blir laaaaang ;:OD)