Sidor

22 september 2017

EFIT - en mulen septemberfredag


Tänk att jag missade förra EFIT! Jag har en symbol i mobilens kalender, men just den dagen var det en annan symbol som ansågs viktigare och tog över. Lite surt eftersom jag just då funderade på om det inte snart var dags. Nåja, idag är det en ny EFIT-dag och andra som fotograferar denna dag en gång i timmen finns här.


7.00
Tassar sömndrucket in i köket för att ta första klunken ur tebaljan.
Tackolov för att maken alltid gör te åt mig innan han åker.



8.00
Har duschat.
Vi sparar alltid det vatten som annars bara rinner bort
innan varmvattnet kommer.
Just nu passar jag på att utnyttja det till att lossa etiketter från flaskor,
annars brukar jag vattna i trädgården med det.



9.00
Punktering på cykeln som jag är så beroende av.
Får gå till stationen. Eller ta bussen.



10.00
Vid stationen har höstfärgerna börjat komma.
Det är höstdagjämningen idag, så det var ju lämpligt.
Men tåget är försenat.
Brandlarm på Stockholm City, obehöriga på spåret i Årstaberg samt vagnfel.
Tre fel för mycket.



11.00
Är mammografin klar.
Tackolov kan jag kollektivtrafiken så bra att jag kunde välja annan färdväg
och kom hit bara en minut sen, trots tjugo minuters försening på tåget.
Jag fullkomligt hatar att vara sen,
det sitter i sedan barndomen och alla flyg mm som vi missat ...



12.00
Men tåget hem var såklart också försenat.
Eller snarare inställt.
Väl hemma kunde jag handla ljung och middagsmat på mitt ICA.



13.00
Efter lunchen tog jag mig en kardemummabulle.
Jag brukar köpa gårdagens bullar på mitt kondis,
de är helt utmärkta och kostar mindre än hälften av de nybakta.



14.00
Lillhunken kommer hem från skolan och gymmet.
Har köpt proteinpulver med kanelbullesmak.
Typ.
-Varierad kost är bättre, säger mamman
som har köpt äkta kanelbulle åt honom ...



15.00
Börjar packa inför morgondagens marknad.
Har inte stått på marknad sedan i julas, så det är ingen egentlig ordning.
Dessutom ska inga julsaker med.
Däremot tar jag med slipsnålar, fast sådana kanske är helt ute?



16.00
Mycket att hålla ordning på är det.
En del får stanna hemma och jag tar inga stora saker med mig.



17.00
Lite keramik tänkte jag ta med,
den låg så perfekt i en korg.
Bara att ställa på bordet!



18.00
Prislappar och växelkassan är klar.
Allt är packat.
Hoppas jag.



19.00
Vid middagen ber jag att få fotografera Lillhunkens kombo
av Raubtier-tshirt, döskallekofta och blingblinghalsband.
Det var ett roligare motiv än fiskpanetter, bläckfiskringar och spenat.



20.00
Ser vi film och maken dricker öl.
Snacksskålarna är också framme, men jag håller mig till choklad.



21.00
Filmen är den första Kingsman eftersom tvåan gå på bio nu.
Vi hart sett ettan förut, men ville friska upp minnet.
Jag känner att jag nog gärna ser tvåan på lite mindre skärm än på bio,
det är lite väl mycket splatter ...



22.00
Drar vi igång kvällens Idol.
Fick vänta till efter resultatet så att inte det avslöjades av en slump.
Å andra sidan var det rätt självklart när alla sjungit.



23.00
Fortfarande Idol.
Jag är imponerad av kvaliteten på årets sångare!

Sedan kollar jag min iZettle-enhet som stått på laddning
och den har slutat fungera.
Det var väl ändå himla typiskt!?!
Hoppas kunderna har Swish imorgon.

Gonatt!

18 kommentarer:

karoleen sa...

Trist med punka! Hoppas det gick bra att ta sig fram ändå =)

Såg att du har svårt att komma in till mig, vad är det för felmeddelande du får?

Anna sa...

Åh, skulle det hända min " Röda fara " något, så skulle jag inte ta mig någonstans alls! Ett bra färdmedel!

OBS!!! Jag har ny bloggadress, men innehållet är detsamma!

Gurkiss sa...

Hej :)

Kikar in lite till dig :)
Nej vad tråkigt med punka...
Hoppas att din dag blir bättre än med punkteringen.

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Annika S sa...

Man kan alltid lite på att kollektivtrafiken inte funkar i Stockholm, speciellt inte pendeltågen

/Annika
https://auroraaurum.wordpress.com/

Micke sa...

Med förrförra cykeln dröjde det 22år innan jag fick punka.. eller, då hade däck och slang torkat ut ;) Haft en annan i minst 10 år nu och fyllt lite luft kanske 5ggr. Återstå se hur "dyr-cykeln" från i maj klarar sig nu.

Ariella sa...

Hej
Kikar in din dag.

Vonkis sa...

Många fel blir det ...

Smart sätt att använda duschvattnet på, ska försöka komma ihåg det framöver.

BP sa...

För att vara du var det en ovanligt lugn dag tycker jag;-)
Precis som du hatar jag att vara sen, även om det inte är mitt fel...
Att samla vattnet för återvinning var verkligen en bra idé. Inte dagsfärska bullar - nja, men åt andra sidan äter jag inga bullar;-)

Sedan kan du hälsa sonen att jag häromdagen såg ett reportage/en studie om protein shakes: http://www.bbc.co.uk/newsbeat/article/40252591/i-quit-protein-supplements-for-six-weeks-and-put-on-muscle . Å den studien bekräftar vad du redan visste...
Lycka till med marknaden nu!

Nnika sa...

Åh, punka är inte alls kul. �� tråkigt med förseningar och inställda tåg med.
Ljung är så fint! ����

Versch sa...

Trist med punka. :(
Hoppas det går bra med försäljningen iaf.
Trevlig helg!

Annika S sa...

Tack för titten
Vart ska du vara på marknad?
29 okt låter som en bra dag

Frolic-Eirin sa...

Nei, i dag skulle det ikke gå glatt for deg tydelgivis. Men du kom det da fram med tog til slutt..
Mye fint på markedet da gitt... fine slipsnåler

Paula i pörtet sa...

O vilken spännnande dag jag får följa. Själv började jag fota men efter ettpar timmar gav jag upp, det blev en sån händelselös dag med besök på VC o sedan jobb i många timmar. Så kul att få följa din dag"!

Nette Cecilia sa...

Väldigt många otur du hade men så är det ibland .Så mysigt kök du har . Säger som du väldigt imponerad av årets idol deltagare . Kramen och trevlig helg ,nette

Gurkiss sa...

Hej :)

Kikar in resten utav din dag :)

Härligt att du kom fram dit du skulle till slut.
Ja usch jag vill absolut inte vara sen någonstans då får jag panik. Jag är mycket hellre där ett bra tag innan.

Spännande med marknad :)
Hoppas att det går bra och att du får en massa sålt :)

Mitt byggprojekt...
Ja det är lite förberedelser inför mitt julbygge som jag ska bygga ihop och ha på min trappa :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Efwa - Medea sa...

Trist med punka och att din iZettle slutat fungera. Eller fick du igång den sen??

Eva Trillian sa...

Skulle nog ha sett första Kingsman igen innan tvåan (som vi såg i går) ... men det gav sig. Minnet av den första kom under tvåans lopp. För mig :) inte för maken. Men han tyckte att 2:an var bra ändå :)
Gillar verkligen döskalletröjan. Hur cool som helst. Stickat och döskallar - vilken kombo :) Är det någon sorts helylle-skräck då ;)

janicke sa...

Tufft av er att spara vatten på det sättet!

Fy så trist med allt trassel i trafiken. Den är väl i alla fall nåt som var bättre förr? Bodde ju 24 år på Gärdet, aldrig nåt mackel med tunnelbanan förrän de senare tre fyra åren. Då kunde jag aldrig lita på att komma i tid utan att ha massor med marginal.

Hoppas att det gick bra på marknaden.