Sidor

24 september 2017

Marknad i Kallhäll


Igår stod jag på marknad i Kallhälls centrum. Det var första gången jag var där.



Jag hade två bord under tak och dukade upp både glas och keramik på mina ljuslila dukar. Hade ett stort armeringsgaller med som jag hänger upp saker på, det fungerar bra om det inte blåser.



Järfälla musikkår spelade och marscherade.



Det fanns loppisstånd och brända mandlar.



Hemstickat och honung, fiskdamm och krimskrams.



ICA var stängt för ombyggnad men bjöd på prinsesstårta.



Brandkåren visade upp sig och om ni ser noga på min usla mobilbild ser ni en cheerleader-tjej som gör volter högt över huvudet på sina vänner.



COOP bjöd på smörgåstårta, så min meny blev lite uppåner den här dagen.

Vid 15 packade jag ihop, åkte hem och lagade god middag, mös med Mellangrabben som hälsade på och såg en Tim Burton-film med maken. Sedan somnade jag som en stock.

5 kommentarer:

BP sa...

Alltså Kallhäll har fått ett centrum!? Frågan jag ställer är ett bevis på att jag inte varit där på minst 20 år eller så. Jobbade i Jakobsberg i 10 år så...
Tiden går!
Hoppas det gick bra för dig, men är aningen tveksam då jag inte är helt säker att det är "rätt" kundkrets där. Men du sålde väl minst en slipsnål;-)

ICA firade ju 100 år igår och alla ICA butiker i hela Sverige bjöd på prinsesstårta. Å att blanda en prinsesstårta med konkurrentens smörgåstårta... ja, magen förstår ju inte det;-)

Violen sa...

Så snyggt med de lila dukarna som underlag! (Lila är min favoritfärg!) Det är marknader lite varstans nu i dagarna. Hoppas du fick sälja en del och om inte fick du i alla fall gratis mat!

Eva Trillian sa...

En marknad som inte riktig levde upp till dina högklassiga alster kan jag tänka. Hoppas du fick massor sålt :)
Magen undrade nog över tårta och tårta som ändå inte var samma sak ;) det gör nog resten av världen också ;)

Mias Mix sa...

Hoppas det gick bra för dig! Du gör så fina saker!Och som jag skrev förut är vi alla nöjda med kursen och sakerna! Kram

Mias Mix sa...

Hoppas det gick bra för dig! Du gör så fina saker!Och som jag skrev förut är vi alla nöjda med kursen och sakerna! Kram