Sidor

12 augusti 2013

Helgbilden - Stockholm Folkfestival


Förra helgen var jag på Stockholm Music & Arts på Skeppsholmen, den här helgen på Stockholm Folkfestival på Hässelby slott (som nye ägarna kallar Hesselby, men se det struntar jag i). Det är inte alltid man har cykelavstånd till en festival, så jag var nyfiken trots mina ringa kännedomar om uppträdande artister.

Jisses, vilket drag det var!



Det kryllade av musiker och vanligt folk. Buskspel både här och där. Någon stämmer sin harpa.



Flera olika scener, med uppträdanden av hur många artister som helst. Här Tarabband.



Och Sofia Karlsson. Otroligt finstämt, ni skulle hört henne sjunga Till havs!



Agnes och Daniel ur Whippoorwills, ett skickligt Bluegrassgäng.
Ja, jag har hur många bilder som helst, men bör väl - kanske - begränsa mig lite ...

8 kommentarer:

Anita - Malta sa...

Nej och åter nej... begränsa dig inte !! Vill se mer ;-)
Såå sköna bilder, speciellt den sista !!
Missade visst en hel del under mitt besök i underbara Stockholm.

Lena sa...

på den slottstrappan har man sprungit många ggr när man var liten :)

Susjos sa...

Ser härligt ut. Men han var inte där själv? Nya ägaren ;-)

Janicke sa...

Lite ångrar jag allt att jag inte följde med. gillar folkmusik och förstår att det var härliga artister.
Att du fotat dem suveränt måste jag också tjata om.

Anonym sa...

Härligt, härligt!

/Öbon

Calle Gunnarsson "Matvraket" sa...

Sofias Till Havs var det absolut underbaraste jag hörde på hela festivalen. Nye ägaren (Tomas Ledin) serverade mig och min svägerska när vi kom släntrande till Stora Trädets Bar! Vi fick en trevlig pratstund.

Calle Gunnarsson "Matvraket" sa...

Måste också säga att Annis bilder är otroliga som vanligt. Bättre än festivalens egen fotografs.

Anonym sa...

Har fått en CD där Sofia Carlsson sjunger Dan Andersson sånger. Hon har en skön röst för just den genren.
Ruth i Virginia