Sidor

10 april 2022

EFIT - en aprilsöndag på väg hem


Jag har tillbringat några dagar på Gotland tillsammans med min äldste son och brorsans yngste. Idag ska vi åka hem igen. Vad andra gör idag ser ni på EFIT-sidan.


6.30
Har legat vaken och vridit mig en stund,
nu går jag upp.


7.30
Har lyxat med en dusch,
nu när det finns vatten i brunnen.
I sommar är det havet som gäller.
Ser gårdagens 
Let's Dance till första tebaljan.
Grabbarna sover fortfarande.



8.30
Brorsonen har vaknat.
När han gör sina mackor blir jag hungrig.



9.30
Kikar på påskliljorna mamma grävt ned genom åren.
De bildar rejäla klungor.
Jag har insett att det är många år sedan jag var här om våren.



10.30
Lyfter på trätrallen för att kolla kisshinken.
Den behöver inte tömmas innan vi åker.
(Ni behöver inte se hinken, det är den röda under plankorna.)

11.30
Brorsonen har haft med sig vaktelägg
och nu får de bli en del av vår lunch.
De är så sagolikt vackra!

12.30
Det sista vi gör innan vi stänger av vattnet
och låser huset
är att spruta ättika på trätrallen
för att  bli av med lite alger.

13.30
Jag sitter i baksätet och provar en ny choklad.
Den var god!

14.30
I Visby är glassbaren stängd.
Vi vandrar till Botaniska trädgården och spanar på vårblommor istället.

15.30
I färjekön.

16-19.15
På färjan.
Ser Before Sunset för sjuttiofjortonde gången.
Den är så bra.

18.30
Jo, jag åt fish'n'chips också.
Fast jag inte var hungrig.

20.00
Försöker fånga solnedgången från baksätet.
Det gick ju sådär.

21.00
Hemma. Packar upp. Trött.

16 kommentarer:

Vonkis sa...

Så fina påskliljor, vad jag längtar till att våra lökar ska orka upp ordentligt.

Hoppas ni får en bra resa från Gotland.

Annika sa...

Härligt att kunna tillbringa några vårdagar på Gotland, även om jag gissar att det kan ha varit ganska kallt
Tack för besöket hos mig :-)

joakim sa...

Skönt att slippa tömma kisshinken :)

Cari sa...

Skönt att det finns vatten.
Är det för att det är färre som använder eller har ni mer vatten i brunnen. Ny brunn?

HWIT BLOGG sa...

Låter som några mysiga dagar på Gotland...
Vårkram från Titti

BP sa...

Hade du inte slutat med den (äckliga) kisshinken så hade jag (kanske) gillat inlägget. Men som du förstår tänkte "finkänsliga" jag omedelbart på en bajshink, och... Nej, bäst jag väntar på fortsättningen;-)

Anni sa...

Cari; om våren är det gott om (otjänligt) vatten när brunnen fyllts på och inga är i husen. På sommaren ser det annorlunda ut, då får vi tvätta oss i havet och duscha i hembygdsgården. Dricksvatten får vi hämta i dunk vid kommunala tappningsstället, året om.

BP; det svarta som anas i bakgrunden är mulltoan. Jag tänker inte öppna luckan för att fotografera där.

Vonkis sa...

Är det inte caramel i precis allt nu för tiden? Hallon och lakrits däremot, det skulle det gärna få finnas mer av :-)

Man ser ju i alla fall solnedgången på din bild, tänk på hur mina försök att fota månen brukar sluta...

Micke sa...

Gotland minsann.. dit har inte jag varit på 45 år :)

Maribel sa...

Hej Anni!
Härligt vid havet, trots att det kan blåsa kalla vindar. Påskliljorna har kommit riktigt långt. Känns så avlägset då vi precis haft snöstorm. Det blev en lång dag, kan förstå att ni var trötta.
Ha det gott /Kram Marika

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Vakteläggen är hur vackra som helst. Before Sunset .... varför har jag aldrig sett den tro. Varför har jag inte ens hört talas om den. Hm ... mystiskt ...
Och så undrar jag ju naturligtvis över besöket i Botaniska. Såg du några vårblommor? Och tog du några bilder på dom?
Nu längtar vi efter våren ... solen skiner här idag och jag tror den gör det hos dig också :)

Kram och fin vecka till dig!

Violen sa...

Skönt att komma hemifrån några dagar och koppla av! Gotland, en ö jag aldrig har besökt så tack för några glimtar därifrån! Kan kanske inspirera till ett besök.
Ha det gott!

Razzy sa...

Härligt med Gotland i vårskrud och äggen var ju för söta. Kram

Lisbet sa...

Vilken underbar dag!
Fina bilder och jag deltog med glädje.

Lena i Wales sa...

Vad härligt att ni varit på Gotland och haft det trevligt.
Måste vara skönt för er att komma dit och se till stället.
Så fina påskliljor, förstår att de ger dig fina minnen.
Vaktelägg, gott.
Lakrits, hallon och karamell, har inte sett denna. Måste provas.
Borta bra, men hemma bäst.
Glad påsk!

Carina sa...

Låter som en intensiv helg men skön :) Lite avundsjuk på havet av påskliljor, det är något jag drömmer om här.

Glad Påsk! Kram, Carina