Sidor

13 oktober 2024

EFIT - en España

8.00
Skyndar ned på stranden för att inte missa
soluppgången.
Men det är ju molnigt!
Igår var första morgonen här,
då sov vi förbi soluppgången,
så nu skulle vi upp i tid
- EFIT och allt ;-)
Sandstranden ligger precis vid huset
och är helt fantastisk;
lång och bred!

9-10-11
På lägenhetens baksida,
där vi har ett extra sovrum,
skiner solen på den lilla balkongen.
Här sitter jag och läser,
när maken sitter i skuggan på den stora terrassen.

11.00
... tills solglasögonen faller i bitar.

12.00
Vi bestämmer oss för att äta lunch hemma
och sedan ge oss ut på utflykt.
Maken fixar äggröra och så tar vi
inlagd paprika till.

13.00
Jisses, som bilen ser ut!
Sandblästrad?

14-15
Vi har kört till Xabia
och vimsar runt i de pyntade gränderna
i gamla stadsdelarna.

15.00
Sedan kör vi ned till stenstranden
och tar en öl under ett strandparasoll.

16.00
Vi fortsätter över ett berg till Dania
och går ut till den röda fyren.
Härifrån går båtarna till Ibiza.

17.00
Ut till piren ligger massor av restauranger,
så vi fikar och äter glass.
Funderar på att komma tillbaka en kväll för att äta glass.

18.00
Tillbaka "hemma" i Oliva.
Vår lägenhet är den längst ned till höger.
Från terrassen ser vi både vårt poolområde och
sanddynerna vid stranden.

19.00
Äter vi middag på terrassen.
Blandade korvar (bara en syns på min tallrik)
med couscous, champinjoner och bladspenat.

20.00
Nu ska maken ta hand om köket
samtidigt som jag lånar hans surf.
Här finns ingen wifi och min surf är redan slut.
Men vi har extra parfymerade soppåsar ...
Jag får sluta min EFIT här
och läsa blogg när jag är hemma igen!

1 kommentar:

Micke sa...

Ute på roligheter igen ser jag. Ja, surfen drar iväg fort när man inte har wifi i lägenheten.