Sidor

17 november 2013

EFIT - en ljum novemberlördag


00.20
Kommer hem från tjejmiddagen i södra förorterna.
Trött och mätt och glad.
Tittar in i ateljén och kollar ugnen.

 

8.00
Maken ska göra ett sånghäfte,
jag tar fram ett jag gjort till en fest en gång.

 

9.00
Fyller Lillemans godisskål.
Tur att jag inte äter sådant godis själv.



9.45
I stan.
Kan inte motstå att fota det pussande paret.



10.15
På keramiken.
Fem färdiga alster att ta hem.
Nöjd.

 

11.10
Har glaserat det skröjbrända.
Lagt glas som ska smälta på en lampett.
Tyvärr var inte min tebalja skröjbränd,
den som jag sett fram emot att få glasera.



12.10
Kavlar med mina spetsdukar.

 

13.30
Den kavlade leran blir en synnerligen assymetrisk skål.



14.10
Och jag får till en tvålkopp på tassar.

 

14.45
Har slut på inspiration och ger mig ner på stan.
Letar rostfria tandborstmuggar på Clas Ohlson.
På Drottninggatan är de slut, trots att lagerstatusen sa annorlunda.



15.10
I Gallerians butik fanns sex muggar kvar,
nu tar jag tunnelbanan för att åka hem.

 

16.15
Hemma.
Muggarna har värmts upp i ugn,
penslats med separator
och får nu torka i eftervärmen.
Jag ska ha dem som formar till mitt glas i morgon.



17.30
Har suttit med tebalja och choklad på min glasveranda,
men det har inte varit så tyst och lugnt direkt.
Alldeles bredvid spelar två 12-åringar tv-spel.



18.45
Lägger upp dagens middag; kräftor!
Har lyckats komma ihåg att använda det italienska skaldjursfatet
som jag annars alltid gömmer bort.



20.00
Middagen närmar sig sitt slut.
Nu dröjer det tills det blir kräftor igen.

 

20.40
Drar igång Så mycket bättre från boxen.
Skönt att kunna spola över reklampauserna.



21.30
Agnes i full gång.
Vi är nästan ikapp med direktsändningen.
 


22.30
Och så blir det förra veckans Downton Abbey.
Måste spela in veckans avsnitt.

 

23.30
Funderar, fixar och fotograferar till veckans fototriss
som ska in efter midnatt.
Temat är cirklar och resultatet finns i inlägget före detta!

1 kommentar:

Janicke sa...

Åh vilken härligt EFIT, du fotar bara bättre och bättre tycker jag.
Ursnygga keramikalster.
Var stod du när du fotade pussarna?

Via din mejl kommer jag att skicka dig en skärmdump och förklara min bild av matsalen.
Kul att du gillade vattenpussen!
Radion kör jag igång när jag vaknar tidigt. Har chansen somna om till den, annars brukar mitt huvud dra igång istället ...