Sidor

02 november 2013

Fototriss - ledande linjer

Ledande linjer: gångvägen, men också skuggorna och landskapets former

Ledande linjer: trappan, handledaren, fasaden, blomkrukorna

Ledande linjer: skuggan, fönsterbrädorna, fasaderna, trappstegen
Ledande linjer är linjer som drar blicken in i bilden eller mot ett område i bilden. Jag gillar att ha ledande linjer i mina foton, här några exempel från den lilla fina byn Civita di Bagnoregio, norr om Rom. Gångbron byggdes på 50-talet och gav byn ett nytt liv, efter att ha kallats för den döende staden. Frågan är hur länge till husen kommer att stå kvar på sin ostadiga grund av perforerat lerlager.

27 kommentarer:

En plats i solen sa...

Vackra bilder på ledande linjer :)

ulla laiho sa...

En jättefin triss med vackra bilder.

ormbunke sa...

Vackert och fint tolkat. Ha de gott

Mias Mix sa...

I Italien kan man ta många fina foton! Underbar trappa du hittade :) Och kan bara hålla med, fotar ofta med dessa ledande linjer fast jag har aldrig vetat vad de heter, det bara blir så :)

Linnéa sa...

WoooW, Annie vilka läckra bilder! Gångbron är ju bara så.......!
Ha en fin söndag.

B i r g i t t a sa...

Ljuvliga pelargonior! Mittbilden blir min favorit :)

Lena sa...

fin triss

Eva Trillian sa...

Vardagen är full med ledande linjer - även andras vardag ;)Snygga bilder!

Anneli - A'la Foto sa...

Fina bilder på härlig miljö! Jag tänkte direkt på Mamma Mia-filmen när jag såg den första bilden!

Ha en skön söndag!

Hildan foto sa...

Vilken jättefin triss och vilken härlig miljö! Dit vill jag åka!!

Violen sa...

Vacker triss från en miljö som får reslusten att vakna till liv!
Ha en skön dag!

Lena sa...

En jättevacker triss!

madelein sa...

Underbara bilder!

jeanette sa...

Underbara bilder. Stentrappan är fantastisk.

jeanette sa...

Underbara bilder. Stentrappan är fantastisk.

Rantamor sa...

Där får man en ordentlig promenad in till byn på den bron. För jag kan tänka att där får nog inga taxibilar köra.

Snygga foton du presenterar i linjernas tecken idag.

Tjin från Rantamor.

Karoleen sa...

En läcker tolkning på ett inte så lätt tema =)

Åke sa...

Sådan vacker tolkning du bjuder på :)

BP sa...

En perfekt sightseeing tur med olika "levande" linjer som jag gillar - åsså alla färger förståss!
Bra trissat där!

Jah Hollis sa...

Snygga exempel på ledande linjer som du har i din triss.

Meta sa...

Fina bilder ser ut att vara en vacker plats.
ha en fin dag
kram Meta

aino sa...

fina tolkningar med jättevackra bilder. jag längtar redan till sommaren
aino

Jag sa...

Så sköna bilder och verkligen ledande linjer!

Anonym sa...

Underbara bilder med fina ledande linjer.
/Bibbi

PettKrill sa...

Bra trissat!
Mycket fina bilder

Annette sa...

Så vackra bilder, med tydliga ledande linjer!

Annette sa...

Åh! Har du varit där? Var det värt tiden det tar att åka dit, att besöka platsen? Det ser så otroligt läckert ut. Men jag läste att det är så mycket turister att det förlorat sin charm. Vad tycker du?