Sidor

28 december 2014

EFIT - en aktiv mellandag



8.30
Nyduschad spanar jag in i köket.
Igår monterade vi ner allt under midjehöjd och bar in det i matsalen.
Idag får maken jobba vidare utan mig.



9.30
Jag har hittat vinterkläder i källaren
och gör mig redo för första turen ut i vinterkylan.



10.30
I Gamla Stan, på väg till butiken.

 

11.30
Jag har öppnat och haft mina första kunder.
Spanar in vad som hänt under december när jag inte har jobbat här.



12.30
Någon av de andra har lämnat lite mandelbiskvier kvar.
Sådana som jag matade min docka med när jag var liten.
Nu äter jag upp all dockmat alldeles själv.

 

13.30
Krullar snören och viker askar.
Sånt som är bra att göra när det är ont om kunder.

 

14.30
Tar mig en andra balja te.

 

15.30
Dammar och svabbar.

 

16.30
Räkenskaperna är gjorda och butiken stängd för dagen.

 

17.30
Hemma.
Partytältet har blivit sågtält.



18.30
Hämtmat har avnjutits i röran i matsalen.
Maken har lagt hela undergolvet och börjat med linoleumplattorna!



19.30
Paus i golvläggningen under JVM.
Småkronorna möter Danmark.

 

20.30
Julgodis plockas fram.

 

21.30-22.30
Stjärnorna på slottet och Downton Abbeys julspecial på tv.



23.30
Släcker ljuset och nattar maken.
Han måste ju orka jobba vidare imorgon!
EFIT

7 kommentarer:

Kärlek och Politik sa...

Kikar på Din dag.. Gillar kommentaren om "dockmat"! ��

Ariella sa...

Hej
Kikar in på din dag.

Tinnan sa...

Mandelbiskvier... ah, nu blev jag sugen. Får bli en runda till Ica senare. Vackert nytt golv!

Mia Eggimann sa...

Julgodiset såg inte fel ut,,mmm

Tant Gun sa...

Gillar dockmaten. Och julgodiset.
Tänker att Gamla stan ser julmysigt ut!
Hoppas ni blir nöjda med golvet.

Eva Trillian sa...

Det är fint i gamla stan ;) ett bra ställe att ha butiken på, hoppas jag!
Golvet kommer verkligen bli kalasfint!
Önskar dig ett gott slut på 2014!

Janicke sa...

Snyggt fotad dag!
Hade gärna delat mandelkakorna med dig.
Fnissar när jag ser Helena B - gör hon nåt annat än gråter?