Sidor

03 december 2014

Några svordomar senare


På måndagen fotograferade jag för EFIT - Ett Foto I Timmen - men klockan 14 fungerade plötsligt inte internet. Vi var drabbade av DDoS-attack och vår leverantör hade stängt av nätet.

När min lokale IT-expert kom hem kunde vi lokalisera problem och stänga en port, men inte sjutton fick vi tillbaka vårt nät. Förrän nu, när leverantören insåg att "de visst hade glömt slå på det igen".

Min ljusprydda julkulekrans skulle varit min kl 20-bild i måndags, nu passar den bra här! Och vill ni se julkulekransen i dagsljus finns den i förra inlägget.

7 kommentarer:

Christer Holm sa...

Vacker bild

Violen sa...

Vacker julkulekrans som tillsammans med det tända ljuset sprider ett behagligt lugn! Har sett den i ditt andra inlägg, den är jättefin!
Ha en skön kväll!

Anitas Malta sa...

INTE kul att oväntat och plötsligt inte vara uppkopplad ! Men då inser man också hur beroende man egentligen är.

Man och man.. bör kanske bytas ut mot jag ;-)

Ja, din bild passar perfekt så vackert och väldigt stämningsfullt och jag misstänker att du skapat den själv. Klart du har :-)

Eva Trillian sa...

Internet och allt om hör där till = sån't som bara ska funka!
Bra bild till det här temat blev det ju i alla fall :)

Freja sa...

Så läcker krans, det kanske är det jag ska använda mina julgransprylar till, jag som inte har någon gran. Pissigt med internetuppkopplingen, en vill ju bara att det ska funka.

B i r g i t t a sa...

Mysig ljusprydnad och snygga spegelbilder :)

Nett sa...

Vacker bild, och fint att du fick upp den nu istället. Här sitter man med mobilt internet och det är segt, men har väl desto mera att ta igen sedan när fiber är inkopplat :)