Sidor

08 december 2014

När luften går ur lite


På fredagskvällen jobbade maken sent, två söner åkte på hajk och en son var på fest. Dottern kom med sin pojkvän och vi bakade två sorters saffransbröd och pikerade pepparkakor.



På lördagen var det terminens sista keramik för mig och jag kunde konstatera att det var mycket som inte skulle bli färdigt till jul. Allt detta och mer därtill väntar på skröjbränning och det jag kunde glasera hinner jag inte hämta i nästa vecka.



På söndagen firade vi lilla svärmor som fyller 80 idag.



Och på kvällen dekorerade jag och Lilleman pepparkakshus. (komplettering; det här ska mina två äldsta söner dela på, Lilleman gjorde ett eget)

Helgen präglades av huvudvärk och förkylningar och sega karlar ... den där hockeyn vi skulle gått på fick skippas. Var sak har sin tid.

10 kommentarer:

Monica o Jacob sa...

Mumin pepparkaka vill jag ha frågan är om jag skulle sätta tänderna i den, svaret är nog nej:-)
Läckert hus

Violen sa...

Är imponerad av pepparkaksbaket, fina snygga kakor och humoristiskt dekorerade! För att inte tala om pepparkakshuset, helmysigt! Inte underligt om luften går ur med så mycket runt omkring! Kanske kan du unna dig lite vila!

Eva Trillian sa...

Muminpepparkakan är ju så f in så den kan man väl inte äta?
Och pepparkakshuset! Så fint det blev! Gillar inslaget av bilgavel! :)

Mias Mix sa...

Jobbigt med förkylningar o huvudvärk i huset. Ni lyckades åstadkomma ganska mycket ändå tycker jag. Jättefint pepparkakshus och Lilleman längtar väl redan att få äta upp det efter jul :)

Sommar i Sverige sa...

Hej kikar in och säger Hej, var länge sen. Jag har haft långt uppehåll av min blogg men börjat om för ett tag sedan.
Fint med dessa pepparkaksfigurer :)
Kika gärna tillbaka om du vill och har tid.
Mvh/Ulla

Freja sa...

Svärmors tårtor ser smaskiga ut och det gör pepparkakor och pepparkakshus med!

Anitas Malta sa...

Så mycket gott du visar och så mycket pyssel du hunnit med trots att du inte mådde så bra. Härlgi bild på de två pepparkakorna och vilket fantastiskt hus !!

Lilla svärmor fick uppvaktning vilket hon säkerligen var mer än väl värd. Men den där hockeyn var nog inte så mycket att missa när allt kom till kritan ;-)
Hoppas du mår bättre nu Anni !!

Lisbet sa...

Jag minns då du började med lerarbeten och nu är du fullfjädrad lerkonstnär! Även det!

Och vilket fint pepparkakshus, speciellt godiset :)
Hoppas ni blir friska snart!
kram till dej

Unknown sa...

Så synd när förkylning och annat står ivägen, men vad kan man göra.
Kul med pepparkaksbaken och glacyren. Ser själv fram emot bara lussebullebak.
/Kiki

Marit johansson sa...

Fullt upp som vanligt :)