Sidor

21 november 2015

EFIT - en frostig novemberlördag


8.45
Nyduschad tassar jag ner för trappan
och finner maken i matsalen.
Han har som vanligt gått upp långt före mig.



9.45
Kommer solens strålar in på verandan
där jag sitter med min tebalja.
Dags att göra ny.



10.45
Konstaterar jag att fontänen delvis frusit
och att småfåglarna behöver mer mat.



11.45
Blandar maken till flytspackel.
Han ska göra grunden till de glasskivor som jag gjort
som ska ligga framför kakelugnen och braskaminen.



12.45
Noterar jag hur vacker teven är när solen smeker dess yta ...
eller inte.



13.45
Har vi handlat mat och födelsedagspresenter
till de utflyttade ungdomarna som båda snart fyller år.
Nu är det utlottningsmöte i min konstförening.



14.45
Har fortfarande ingen vinnare valt den tavlan jag vill vinna.



15.45
Har jag hämtat mitt paket med isformar,
köpta från Amazon.
De kan nog fungera till choklad också.
Men jag har andra planer för dem ...



16.45
Upptäcker jag en nymålad list som inte alls ser ut som jag hade tänkt.
Då får det väl bli en kompromiss. 
Dvs mer arbete för maken ...



17.45
Väljer jag vin till maten som jag nu ska laga.



18.45
Är svampsåsen kryddad med rosmarin och soja
och middagen klar att servera.
Det blev ruskigt gott, om jag får säga det själv.
Och det får jag ju!



19.45
Tar vi med oss resten av vinet och en ask Aladdin
till öronlappsfåtöljerna.
(De där nya pralinerna med flädersmak är ganska äckliga!)



20.45
Sjunger Sven-Bertil Kleerups sång från Aniara.



21.45
Bestämmer mamma och jag
att vi ska gå på en lokal julmarknad imorgon.



22.45
Är vinet slut och maken går till sängs.
Jag kikar på George Clarkes inspirerande program om
entusiastiska människor och små lustiga byggnader.



23.45
Slutar en wordfeudmatch oavgjort.
Och sedan var lördagen slut!

13 kommentarer:

Hanna sa...

Men vilka coola isformar! :D

Nette Cecilia sa...

Fin lördag formarna skulle jag också kunna tänka mig ha användning för ,hoppas vinet och maten smakar ,trevlig fortsättning på helgen ,nette

BP sa...

Säger bara Lisa Rinnevuo, tavlan som ingen hade valt. Var det den du var sugen på? Tycker hennes verk är helt suveräna. Hon var med några gånger när vi hade vernissage på jobbet och sålde slut varje gång.

Toppen bilder rakt igenom:-)

Anna sa...

God morgon!

Inne och kikar på din EFIT dag. Härliga bilder som vanligt.

// Anna

Hanna sa...

Ååååh Aladdin! :D

Eva Trillian sa...

Gillar dina EFIT!
Hoppas du vann tavlan (eller fick köpa?).
Önskar dig en fin dag med julmarknadsbesök och annat mysigt!

lavendia sa...

En dag från morgon till kväll, kul att följa. Åh spelar man fortfarande Wordfeud? Vilka häftiga isformar. De ska jag kolla upp. / Britt

Janicke sa...

Fin EFIT som vanligt. kul att följa dig.
Jag började faktiskt själv igår, men kroknade trots fina bilder från Drottningholm. Lyckades slarva bort morgonbilderna ...

Mia Eggimann sa...

Nu blir jag nyfiken, vad ska du göra med formarna?
Alladin köper jag inte längre för många äckliga bitar tyvärr.

Kattila sa...

Trevlig dag!

Mias Mix sa...

En mysig dag! God mat och riktigt gott vin! Och så massa trevligt dessutom. Kul med wordfeud :) Har även börjat spela ett jätteroligt korsordsspel med dottern, kommer inte på vad det heter just nu, någonting med cross...
Ja du den där försäkringen har jag glömt kolla upp. Men sonen är fortfarande skriven hemma så vår hemförsäkring gäller för honom så 45 dagar har jag full koll på vad han har. Sen gäller bara skolans, måste kolla. Bra att du påminner mig!

Paula i pörtet sa...

Vilken produktiv dag du hade, du både fixade själv och agerade arbetsledare...
Tack för titten, ha en fin vecka

Kattis sa...

Är det en Lisa du är ute efter? (Gillar henne skarpt!)