Sidor

30 maj 2012

Onsdagstema - välfyllt


Om man tovar väldigt många små ullbollar
och sätter dem tätt, tätt tillsammans:


Då kan man få fram ett välfyllt bordtennisbord.
Färgnyanserna speglar hur ofta bollarna hamnade på de olika ytorna i
andra set i en match mellan J-O Waldner och Liu Guoliang.
De ljusa ullbollarna representerar träffarna på en specifik plats.

Konstnären heter Simon Key Bertman.

På Liljevalchs Vårsalong visade han även en tennisplan
från Wimbledonfinalen 2011 mellan Nadal och Djokovic,
gjord på samma sätt.

19 kommentarer:

Rantamor sa...

Men så läckert...och vilket foto det första var, helt enormt,
där kunde du haft "gissa vad"...

Tjingelingen.

Monica o Jacob sa...

Första bilden var läcker det är sånt där man varken ser eller tänker på;-)
Ha en bra dag;-)

Pysselfarmor sa...

Ja tänk vad konstnärer är kreativa och utvecklar nya konstverk och lösningar hela tiden!!

Öbon sa...

Slow art?

SigridfraEnget sa...

Wow! Häftiga saker...

B i r g i t t a sa...

Fantastiskt - så kreativa idéer - sann konstnärlighet.
Ditt bollfoto är super!

Susjos sa...

Va häftigt!

Erik Semlan sa...

Det var ett ovanligt konstbesök. Läckert med närbilden, ett snyggt foto! Verkligen en välfylld bollplan, som jag förstår när jag ser hela konstverket. Rolig tolkning på temat.

Annemor sa...

Veldig spesielt, men lekkert. Det øverste bildet var bare WOW.
Nyt kvelden
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2012/05/30/onsdagstema-111/

Pialotta sa...

Härligt, som sagt det är inget man tänker på i sin vardag .. Att du kom på detta på temat är ju hur fint som helst :)

Mariane sa...

Det er et utrolig flot billede!!!

Dejligt at se kunst på denne måde også. Tak!

Jeg håber du har haft en god dag,
Mariane
Du finder mit bidrag her:
http://www.starone.dk/b4/?page_id=764

Pockethexan sa...

Kul lösning av dagens ord!

Tack för hälsningarna hos mig, det e verkligen gulligt av dig att bry dig om mig nu när jag inte har kunnat blogga på ett bra tag, det känns fint att inte vara helt bortglömd.

Ang. min bokutlottn. så jobbar jag med det men tyvärr kommer det tandläk. besök o planering av dotterns student imellan o det tar av min tid o ork.

Kramis ifrån Pockethexan som har dragn. vilken dag som helst nu så håll ut!

Mona sa...

Det var ett annorlunda konstverk. Första bilden är otroligt läcker. Jag hade aldrig kunnat gissa vad det var.

Rantamor sa...

Förresten grattis till finalplats i trisstävlingen...
ett riktigt kul ...en riktigt kul triss du gjort och så annorlunda...hade också behövt tänkt annorlunda eftersom sommaren inte nått hit upp ännu...
men snart så...
nu ska jag in å rösta på alla sandaler och glassbyttor och fotbollar, det är sommar det i en aktiv familj...

Tjingelingen...och du visst går det bra att plocka kantateller på torget också....
men inte i Nordmaling...det finns nog kanske inte ens ett torg ???
måste fundera....näe det finns det tusan inte....

bokhyllan sa...

Häftigt!

Marit Johansson sa...

Vilken fin bild på ullbollarna!

Olga T sa...

Men vad kul! Gillar första fotot extra mycket!

Leena sa...

Vilket jobb, och vilken kreativitet! Den första bilden är skön, och visar dessutom hur väl alla små bollarna är gjorda.

llhertz sa...

Fyndlig lekfull rolig och lärorik tolkning av begreppet. Snyggt rätt och slätt!!