Sidor

09 februari 2022

EFIT - en februarionsdag med magknip

Så var det dags igen. Jag och några till dokumenterar vår dag i bilder. Hade fart på magen igår och fortsatt knip idag, så det är ganska lugnt här hemma. Ingen vinterkräksjuka alls, utan kanske en reaktion på allergipillren jag tagit (hasseln i min trädgård har blommat ett tag, fast pollenprognosen för Stockholm påstått att det inte funnits pollen i luften - mina ögon har i alla fall varit fulla av grus), eller en reaktion på ovanligt stort intag av blomkål och broccoli några dagar i rad.

7.30
Det såg så bra ut, men Sara Hector gränslade.
(Jag har sett till att jag inte har
några arbetsdagar i butiken under OS,
man får ju inte vara dum!)

8.30
Dags att ta in ljusnätet från buskarna.
Ser ni knopparna på min ribes?

9.30
Dagens andra balja.

10.30
Kollar mina odlingar.
Massor av chiliplantor här.

11.30
Testar att äta Keso.
Vill vara snäll mot magen.

12.30
Det här blir väl dagens guld!
Vintergäcken har varit på g ett tag,
men först idag orkar den lyfta på nacken.


13.30-14.30
Ser på OS-curling.

15.30
Har tagit in en av mina stora fuchsior som bott i garaget,
den har fått duscha och bli nedklippt.

16.30
Konstaterar att mitt restgarn inte räcker.
Behöver se om jag får tag i mer av det blå.
(Det ska bli en tröja, BP.)

17.30
Maken har kommit hem.
Han har hållit kurs i tre dagar på vår lilla firma,
så nu skriver jag ut fakturan.
(Skrivaren står i källartrappan,
där satte vi en billig och ful tapet en gång)

18.30
Lasagnen är klar i god tid före hockeyn.

19.30
Diskmaskinen dras igång i första pausen.

20.30
De här böckerna läste jag klart igår.
De handlar båda om äldre män som
får sina liv omruskade.
Den vänstra tog mig några dagar att komma igenom,
den var lite seg emellanåt.
Den högra läste jag ut på några timmar.

21.30
Skriver ut firmans deklarationspapper.
Kanske hittar en paus i morgondagens ansträngande OS-tittande
för att deklarera ;-)
Annars blir det gjort en annan dag.

22.30
Ingen större vits att vänta in norrskenet alltså.
Jag ska snart krypa i säng,
Ställer väckningen på 05.00
för att kunna se OS-hockeyn.
Gonatt!

16 kommentarer:

Micke sa...

Kollar in dagen.. Inget som tittar fram ute hos oss precis :)

Haft som kallast -17,5° längs min väg västerut idag.

Annika sa...

Tack för titten hos mig, fint med knopparna på din busk, och dom små regndropparna

BP sa...

Är det en mössa du håller på att sticka?
Visst har man "hängt" framför tvn under dagarna sedan i fredags. Så smart av dig att du inte bokade in dig på jobb på Castor.
Keso - min kollega ÄLSKADE keso. Jag klarar inte av dessa gummikulor. Men vad gör man inte om man har ont i magen. Krya på dig!

Har inte sett några blommor ä på innergården. Men där håller man ju på med en ombyggnad modell XXL, så...

Razzy sa...

Hoppas du får tag på mera garn, jag har tyvärr inte fått in något av just det garnet. Kram Eva

Maribel sa...

Hej Anni!
Så spännande med OS, vilken otur för Sara, hon åkte så bra. Idag höll jag på att få hjärtsnörp, tänk att vara 0,4 sekunder ifrån en guldmedalj. Men bra gjort av finskorna. Vad är det för färg på det blåa garnet. Är osäker men kan kolla. Ha det bra /Kram Marika

Karoleen sa...

Lasagne kan vara den optimala måltiden! Jag älskar lasagne, men det ska vara en krämig lasagne =) Hoppas du hade en bra dag!

Mia Eggimann sa...

En sång för alla har fått fin kritik. Kul med stickning men jag hinner knappt med det.

Kristinas oas sa...

Så fina små vintergäck som redan har tittat upp i din trädgård! Hoppas du får tag på mer garn, för det ser väldigt fint ut, gillar mönstret.
Här hemma är det maken som följer OS, jag ser lite på sporten om vi har tagit medalj... Det jag ville tittat på, konståkningen, gick ju mitt i natten.
Önskar dig en fin helg!
Kram Kristina

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Och idag har det blivit fler OS-guld. Men det var synd om hockeytjejerna. Men jag tycker dom var duktiga som gick till kvartsfinal.

Sådde mina chili och paprika den 8:e på e.m.. Dom står nu ovanför ett av elementen för att ha det varmt och gosigt. Kanske börjar dom titta upp i början av nästa vecka. Några vårtecken i trädgården är inte att tänka på att titta efter. Hela trädgården är som en isbana så där sätter jag inte min fot. Vintergäck har jag ändå inga men väl lite snödroppar ... fast dom står så skuggigt så dom kommer nog inte på länge. Och mina fuchsior skulle också behöva klippas ner. Dom börjar se bedrövliga ut där dom står i uterummet.

Kram och fin helg till dig!

LillaSyster sa...

Smart att lägga ledigt på schemat =) Jag lade mitt schema i september.... men vissa dagar har jag prickat rätt =) Vintergäcken har börjat att titta fram här också och fåglarna sjunger för full hals, det går mot ljusare tider =) Trevlig helg!

Lena i Wales sa...

Inte roligt med magont, men bra att man vet någorlunda vad som orsakar det.
OS bryr jag mig inte om. Hade jag varit med i Castor skulle jag lätt kunnat ta alla pass under OS.
Vintergäcken, så fin.
Lasagne, gott. Blir hungrig.
Mycket litteratur på gång samtidigt. Jag har svårt att läsa mer än en bok i taget. Om det inte är referenslitteratur som man inte behöver följa.
Deklaration är inte roligt, men måste ju tyvärr göras det också.
Trevlig OS-helg!

Violen sa...

Vintergäck i blom! Då är det hopp om att det blir vår i år också,
Förargligt när garnet tar slut men du kan ju alltid improvisera och göra något annorlunda. Vintersport är kul att se, en del grenar är extra spännande att kolla på. Vilken imponerande medaljskörd svenskarna står för.
Ha det gott! Inga vårblommor i sikte här!

Vonkis sa...

Så snöpligt det var med Saras grensling, men det är ju en del av sporten.

Om magen varit dålig var det bra att du inte tog några jordgubbar till keson, du får testa det en annan gång :-)

Tyvärr var det molnig över Norrköping även vid detta norrsken men en kollega tog underbara bilder som jag njutit av.

Susjos sa...

Hoppas att du är bättre i magen nu. Alltid kul att kolla in dina foton i EFIT.
Denna gång med hopp om våren, underbart!
Keso äter jag ofta, även ikväll blev det keso, på stekta rivna morötter med vitlök och lite kalvfond, och stekta champinjoner, till det en bit varmrökt lax, mums!
Lite OS på TV:n har det blivit, men inte så mycket som du tittat, imponerande!
Missade också norrskenet som alla har sett!
Ha det gott!
Kram

Carina sa...

Mmm hasseln är på gång här också och det är dags att börja medicinera för pollensäsongen. Tröjan ser ut att bli fin så jag håller tummarna för att du hittar garn. Jag har kompletteringsköpt garn till två olika tröjor i veckan. Det ena vet jag att jag har mer av men det vart undanplockat nånstans av någon, jag vet vem, i julas. Men ok jag kan ju göra saker med restgarn också :)

Kram, Carina

Mias Mix sa...

Smart att inte jobba under OS. Samma här. Vi har så många duktiga idrottare. Hmm jag har inte fått min deklaration ännu...