Sidor

15 juli 2023

EFIT - en julilördag i Tyskland


7.00
God morgon från Herrmannsburg, Tyskland. 



8.00
Hotellfrukost.
Vi är på väg hemåt efter några veckors resa i Europa. 
Det blir mobilbloggande idag, så jag kommer säkert få ut mig en hel del fula ord som ni slipper höra.



9.00
Dags att åka vidare.
Jag gillar när elcentraler dekoreras, den här är precis framför vår bil.


10.00
Första vägarbetet inklusive köbildning.



11.00
Försöker orientera oss i Hamburg.



12.00
På Gotland har vi problem med tallprocessionsspinnaren. Här varnar man för ekprocessionsspinnaren. Urk.



13.00
En enklare lunch i en ölträdgård. Det är 31 grader varmt.



14.00
Äntligen har jag fått mina biljetter. Ingen tysk effektivitet här, inte!



15.00
Checkar in i lägenheten. Så fräsch och med både tvätt- och diskmaskin!



16.00
Eftersom vi rekade p-plats när vi hämtade biljetterna har vi ställt oss på gratisplats tillräckligt nära arenan men också i rätt riktning för hur vi efteråt ska köra till lägenheten. 
Nu går vi tvärs genom en vacker begravningsplats och kommer sedan perfekt till rätt entré. 



17.00
Längst fram på bakre ståplats. Nu är det bara att stå och vänta. Köper brezeln och öl, det går bli middag. 



18.00
Det är 31 grader och svettigt men vi står där vi står.




19.00
Jisses, Bruce kom in före utsatt tid!?! Fyra minuter i sju är allt igång. 


21.00 
Välbehövlig utdelning av vatten pågår!



Nära tre timmars konsert. Min sjuttonde med Brucie. Den första var för 42 år sedan!



22.10
Parkeringen var perfekt, så vi var snabbt "hemma" och kunde fylla vätskebehovet.



23.00
Vi upptäcker att sängbelysningen kan byta färg. Nu väntar duschen och kudden. Imorgon åker vi hem!

14 kommentarer:

joakim sa...

Vacker utsikt och frukost :)

Annika sa...

Mysigt med bilsemester. Hoppas ni har haft det bra.

Vonkis sa...

Äh, dela med dig av orden här med :-)

Hoppas ni får en bra hemresa.

Micke sa...

Haha, ser fram emot mobilbloggarstrulet och de mindre valda orden då! 😄

Härlig frukost, annat än min det. Måste kolla in sidan din lite bättre för se vart ni varit dessa veckor.

joakim sa...

Fanken vad trevligt det ser ut i Tyskland :) och lätt att köra där

BP sa...

GRATTIS! Du lyckades åtminstone med mobilbloggandet. Det hade jag inte gjort. Text - okej, men bilder...
Ni verkar vara jätteförtjusta i Tyskland av någon anledning. Det kan väl inte vara korvarna som drar eller;-)
Sedan skrattade jag gott åt varningsskylten. Det är nog bara tyskarna som lyckas med ett sådant långt ord med 24 bokstäver. Okej då, även i Wales finns det meterlånga ortsnamn...

Vonkis sa...

Biljetter i Hamburg idag. Blir det med Bruce?!

Eva sa...

Hoppas konserten är lika bra i Tyskland som i GBG :) Kram

Anna i Portugal sa...

Så roligt att följa en dag i Tyskland. Bruce är verkligen "still going strong". Har inte sett en konsert på några år nu, men har sett det flera i Sverige och det är de enda konserterna jag besökt över huvudtaget. Här har vi problem med processsionslarver också, de i pinjenötsträden (tallar).

Maribel sa...

Hej Anni!
Vilken fantastisk dag. Galet! Bruce för tredje gången på tio dar.
Men förstår att det var värt det.
Kram Marika

Efwa sa...

Kikar in på din dag i efterhand. Jag missade att kolla kalendern igår så mina bilder kom upp idag.
Härligt med värmen! Här har vi haft så lågt som 10 grader och massor med regn...

Karoleen sa...

Åhhå, Bruce-konsert minsan! Jag såg honom i Göteborg för några veckor sedan, det var lika magiskt som vanligt! Vi hade också så där perfekt tur med parkering, 10 minuter från arenan, 2 kr timmen. Inga köer på vägen ner eller hem i natten. En lysande konsert och ett perfekt minne! Hoppas ni får en bra resa hem!

Jossu sa...

Imponerande att Bruce fortfarande orkar turnera, och uppträda i sådan värme dessutom. Hoppas att hemresan gick bra.

Barwitzki sa...

Jag fullkomligt älskar det... vilken resa - Bruce - ett måste.
Tack för dina bilder.