Sidor

18 december 2023

EFIT - tredje advent med sport-tv

7.30
Duschar.
Konstaterar att jag inte skulle ha jinxat
om att bli klar med reseinläggen före jul ...

8.30
Dagens pralin är lakritskola.
Mums.

9.30
Har tagit fram broderiet dottern gjorde klart åt mig.
När jag gjort det blåa
(för många år sedan)
tröttnade jag på broderiet.
I dotterns skickliga händer blev det klart till förra julen.

10.30
Har rensat mammas och fasters bankpapper
och tuggar allt som inte ska hamna i andras händer.
Får tömma papperstuggen sedan.

11.30
Förvånar maken när jag säger att jag vill
att vi tar in julgranen redan idag.
Men nu är den klädd och fin!

12.30
Dagens första sportevenemang.
Skidskytte.
Damernas masstart.
(Idag kommer en del usla bilder)

13.30
Och dagens första hockeymatch.
Tre Kronor mot Tjeckien.

14.30
I en paus fixar jag grunden till mina Ferrero Rocher.
Bästa godiset!

15.30
Har hoppat vidare till annan hockey.
Djurgården möter Västervik.
Skitmatch.

16.30
I en annan paus doppar jag mina
Ferrero Rocher i smält choklad.
Något måste jag ju trösta mig med.

17.30
Ni tror det knappt,
men vi kollar på handbollsbronsmatchen också.
Men jag pratar dessutom med väninnan
som vill ha av min marmelad.
Jag ställer fram några burkar.

18.30
Det vankas burgare.
Med picklad rödlök och champinjoner.

19.30
Ser klart den första matchen och får se en
djurgårdare göra mål i tom kasse.
Man får ju glädja sig när man kan.

20.30
Vi ligger inte i fas med vinkalendern
(som väl är)
men nu testar vi ett rött vin.

21.30
Lite mer julgran.

22.30
Godbitarna har stått och stelnat
på golvet i matkällaren.
Nu lägger jag dem i burk
efter att ha kvalitetstestat och godkänt.

23.30
Släcker ljusstaken i köket
men hinner inte få in min EFIT innan det blir ny dag!
God natt.

11 kommentarer:

Eva sa...

Tittar in på din dag, kanske ska pröva ditt recept, jag älskar ju Ferrero Rocher. Kram

Maribel sa...

Hej Anni!
Blir imponerad över broderiet, trodde det var målat. Här är vi lite efter med allt, har varit och är fortfarande riktigt förkyld. Får försöka ordna med allt lite i taget, har ingen ork. Dina björnbärsburkar ser riktigt lockande ut.
Skönt att skidskyttet tar paus nu så jag får tid till annat.
Ha det gott /Marika

BP sa...

Broderiet är ju helt fantastiskt! Vilket hantverk. Beundrar dotterns tålamod och jag förstår helt och hållet att du gav upp. Jag hade inte ens börjat...
Sedan är jag väldigt förvånad över att du inte ha en endaste blå julkula i din gran. Blå kulor är inne i år. Täby Centrums "innegran" är smyckad med blå kulor. Det var en väldigt ovan syn först, men nu har jag vant mig och det är riktigt snyggt faktiskt. Kanske nästa år för din del;-)
Har bara följt sportsändningarna med ett halvt - nej ett kvarts - öga. Ingenting som gör en riktigt glad hittills. Tack och lov att det finns PL och CL att följa:-)

Anna i Portugal sa...

Mycket sport var det verkligen igår! Även om vi inte såg hockeyn så kändes det som om jag mestadels satt i soffan. Men såna dagar är rätt sköna också. Idag har det varit andra aktiviteter, utan soffan :)

Annika sa...

Tack för titten hos mig.
Man kan ju i alla fall konstatera att ni har varken möss eller råttor i källaren ;-)

Matilda sa...

Vilket otroligt fint broderi! Det måste ha tagit många timmar av terapeutiskt arbete. Ordet "gamman" gick jag slå upp - där lärde jag mig ett nytt ord :)

Susjos sa...

Kul att läsa ditt EFIT, jösses så mycket sport du hinner med att titta på!
Å din dotter ,wow vad hon kan brodera.
Granen är jättefin. Vi har för första gången på flera år köpt en äkta gran, den står i sitt nät på balkongen fortfarande, vi hoppas den är fin, kommer från Smålandsgran.
GOD JUL!
Kram!

Jossu sa...

Vilket vackert broderi du och din dotter gjort. Vad bra att hon hjälpte till att avsluta det.
Hoppas att du får en god jul.

anna sa...

Hej hej! Inne och kikar på din dag. Och ÄNTLIGEN är min EFIT dag ute.
Ha en fin uppsittarkväll!
// Kram

Lena i Wales sa...

Så fint broderi. Härligt att ha en dotter som är så duktig med textilier.
Mycket sport blev det, men dess emellan Ferrero Rocher. Läste receptet och det såg frestande ut. Jag föredrar godis framför sport😉. Sporten står min son för, han är producent på SVT Sport och vet att mamma inte riktigt hänger med. Fast ibland tittar jag de sista 2 min för att se hans namn dyka upp på skärmen😊. Han tycker jag är extremt barnslig ibland!
God fortsättning!

Vonkis sa...

Den där marmeladen går inte av för hackor :-)