Sidor

05 januari 2024

EFIT - jobbfredag i iskylans januari

8.30
Jag sov visst lite länge.
Hade svårt att somna igår.
Koltrastarna väntar på mat.

9.30
Även kurre är hungrig.
Det blir tufft för djuren idag
när ingen fyller på maten.

10.30
På väg till butiken. 


11.30
Börjar rensa bort julprylar från mina hyllor.



12.30
Solen skiner nästan ned
hela vägen till gatan.



13.30
Säljer en av Lenas fina nallar.
Inte denna, utan en sydd
i gotlandsfår.



14.30
Fixar ett inlägg till
facebooksidan.



15.30
När Eva slutade i butiken
förra veckan,
lämnade hon choklad
till oss andra.
Någon pralin sitter finfint nu.



16.30
Roar mig med att rensa ut
fårull och sytråd ur stolens hjul.



17.30
Påbörjar städningen
med att sopa upp grus.
Sedan ska jag försöka
få golvet hyfsat rent,
vilket inte blir lätt. 



18.30
I bilen hem (maken hämtar)
påminner jag kollegan
att det är hennes
arbetsdag imorgon. 



19.30
Blir det cornichons och sallad
till paté och rödvin.
Och hockey x2.
 


20.30
Räcker vinet till lite ost också.



21.30
Uppdaterar sig min bärbara
där vi sett DIF vinna
samtidigt som juniorkronorna
förlorar JVM-finalen på tv.



22.30
Ser På spåret
och kan mer än de tävlande.
Och nu, 23.30, blir det inget foto
när jag avslutar EFIT-dagen.

10 kommentarer:

Lillian "sognafaret" sa...

Så trivelig med ekorn som kommer på besøk. Her hos meg var det -30 i dag, så det ble en roligere dag enn det pleier for mitt vedkommende. Jeg liker vinteren med snø, men ikke kulda.

BP sa...

Kurre såg väldigt förväntningsfull ut:-)
Tycker dina glastomtar tillika julkulor(?) är såååå söta. De borde du har lagt upp här på bloggen. Gissar att många av oss hade köpt ett antal. Är ju den perfekta julklappen.
Finland förlorade och Sverige är på god väg att gå samma öde till mötes. Ändå tycker jag att en silverplats är suverän!!!

Jossu sa...

Här sken också solen idag, som en liten uppiggande tröst i det iskalla. Vad mysigt att ha djuren så nära inpå och att kunna mata dom. Det behöver dom i denna kyla. Hoppas att du får en fin helg.

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Ser att din kväll såg ut ungefär som min. Hockeyallsvenskan på datorn och junior-vm på tv:n och när det var slut, "på spåret". Synd att juniorkronorna fick stryk men silver är bra ändå. Och vår respektive lag vann sina matcher i Hockeyallsvenskan!

Kram och fin trettonhelg!

Anna i Portugal sa...

Igår var På Spåret jättesvårt tycker vi. Nirvana och passepartout var typ det vi kunde :) Fast jag är inte bitter, har ju precis börjat kolla och lösa gåtor är svårt. Men det är väldigt underhållande! De där tomtarna i glas skulle jag gärna köpa av dig, men jag vet att du inte säljer utanför butiken. De är iaf otroligt fina!

Maribel sa...

Hej Anni!
Stackars fåglarna, då det är så kallt. Det är inte ett väder som lockar en att gå ut. Här blev Julen nermonterad, en stor stjärna hänger kvar. Julgranen var så torr, men den behöll i alla fall sina barr, tror de blir huggna alldeles för långt innan Jul. Nu skall jag hänga upp dina segelbåtar i fönstret och tänka på sol och hav. På spåret är knepigt, ibland kan man mycket och ibland inte så mycket. Likadant med Ring så spelar vi.
Ha det så bra /Kram Marika

Anna sa...

Hej fina du!
Inne och kikar på din dag! Skoj som vanligt!
Kram Anna

Susjos sa...

Alltid kul att läsa om dina dagar, nu kommer kylan tillbaka också, inte lika kul!
KRAM

Lena i Wales sa...

En bra dag på jobbet.
Vacker miljö du arbetar i. Jag vet ju, för jag har ju varit där hos dig.
Den chokladen ser alltför god ut för att inte ätas.
Ha det bra önskar Lena från ett snöstormigt Västkusten!

Vonkis sa...

Älskar hur koltrastarna tycks stå som på rad och vänta på att du ska behaga ge dem deras försenade frukost :-)

Du ser på hockey som jag ser på längdåkning och skidskytte.