Sidor

20 januari 2024

EFIT - en förkyld januarilördag

8.00
Fågelmatning i kylan.
Och jag är störtförkyld.
Den där hesheten i onsdags var bara starten.

9.00
Dagen kommer att tillbringas
under täcket i tevefåtöljen,
precis som de senaste dagarna.

10.00
Mäh!
Jag har helt tappat smaken.
Utan läsglasögon tog jag fel tepåse
och utan smak märkte jag det inte.

11.00
Packar ned en ljuslykta
som en kund ska hämta idag
(visst säljer jag även från
andra ställen än butiken,
t ex på marknader och hemifrån)

12.00
Kommer inte kunna gå på derbyt imorgon
och har försökt hitta
hur jag som säsongare
kan låta någon annan ta min plats.
Men hittar inte infon.

13.00
Resten av gårdagens pizza.
Kall.
Men det spelar ju ingen roll.
Igår kväll kände jag ju hur den smakade.

14.00
Sedan avlöses skidåkning av husletning,
keramik och allt möjligt annat som kan
vara tillräckligt icke krävande.
Roligare än så här blir det inte.
Jag skickar iväg maken till äldste sonen
så att de kan fixa med sådant som behöver fixas
istället för att han ska sitta här och bli smittad av mig.
.
Inte kommer jag in på Blogger
på min bärbara heller,
så jag kan inte ägna mig åt bloggläsning.
Så.
Nu slipper ni mitt gnäll.

11 kommentarer:

BP sa...

Oj då! Du verkar ha drabbats rejält av förkylningen. Eller är det kanske Covid? Hursomhelst - KRYA PÅ DIG!!!

PS. Husletning - ska ni flytta? DS.

Anna i Portugal sa...

Usch, hoppas du kryar på dig snart! Skickar dig ett mejl ang. tomtarna.

Anni sa...

BP - det är bara teveprogram, jag kommer inte flytta förrän de bär ut mig.

Lillian "sognafaret" sa...

Godt det ikke bare er jeg som har hatt en stille og rolig dag inne. Jeg lengter etter varmere vær så en kan holde på litt ute. Takk for at jeg fikk følge med på din dag.

Vonkis sa...

Fy så tråkigt att du är sjuk igen. Jag hoppas verkligen att det inte blir långvarigt. Om du inte redan har sett Drömslottet kan jag rekommendera serien att bingea. Den handlar om ett brittiskt par som köer och renoverar ett slott i Frankrike, finns på SVTPlay.

Anna sa...

Halloj! Usch, så jobbigt med förkyldning! Hoppas du blir frisk fort! Skoj som vanligt, att följa din dag!
// Kram Anna

Medea sa...

Kikar in på din dag. Du verkar ha fått en rejäl förkylning. Hoppas att du snart mår bättre. Peppar, peppar så har jag klarat mig än så länge trots att mannen drabbades av förkylning och hosta runt jul.

Maribel sa...

Hej Anni!
Hoppas du snart blir bra igen. Det tar på krafterna att vara sjuk.
Krya på dig kram /Marika

Matilda sa...

Hoppas att du känner dig piggare idag och snart får tillbaka smaken. De är så trist när ingenting smakar något.

Susanne sa...

Ringde precis på makens mobil för att fråga om han också känner sig sugen på mat från byns pizzeria... Blev så vansinnigt sugen på "någon annans lunch" när jag såg din pizza. Han har dessvärre inte svarat än så det blir nog restfest ändå :)
Låter verkligen inget vidare med din förkylning. Hoppas du piggar på dig snart <3

Lena i Wales sa...

Inte kul att vara förkyld, bara att göra så lite som möjligt.
Nu har det gått en lång tid och nu borde du vara i farten igen.
Ha det bra!