Sidor

14 augusti 2010

Veckans fönster - lantligt


10 kommentarer:

bokhyllan sa...

Trevligt med fönster.
Tycker om att "samla" på dem... med kameran... såklart. =)

Pumita sa...

Det fönstret ser speciellt ut. Vad är det för byggnad?

Ulla PE sa...

Är det ett hönshus?

Anna tassar in.. sa...

Jaaaa himmel det var verkligen lantligt..så coolt..

Susanne sa...

Una finestra italiana! Fast det ser inte så italienskt ut förstås.

Välkommen till Veckans fönster!

Anonym sa...

Nja. Gillar fönster gör jag, men det här fick mig att tänka på instängdhet. Ett fönster det inte går att öppna. Släppa ut. Fast det är klart. Med nät i är det ju öppet för alltid. Liksom.

Go natt-kram!

/Fighter

Hedwig sa...

Att förfall kan vara så vackert på bild. Men varför har enkla detaljer, gärna slitna och halvruttna etiketten 'Lantligt'. Lantligt kan ju vara vackert och välbevarat också.
Är ju lite nedvärderande för det lantliga.

Anni sa...

Jag vet inte vad det var för hus, det var som synes väldigt förfallet - men vem vet det kan ju bo folk där ändå... Fast jag tror nog att det var en förvaringsbyggnad.

Och Hedwig, jag tror att vi gärna fotograferar det där som har åldrats o har patina - oavsett om det är i stan eller på landet...

Du kanske ska ha "välbevarat" eller "välrestaurerat" som tema i Veckans hus!

Jah Hollis sa...

Originellt fönster. Det finmaskiga nätet tyder väl på att det kan finnas något därinnanför som inte ska ut.

Anonym sa...

oj, det ser ju nästan ut att vara byggt av hönsnät, eller är det en del av byggmaterialet så att man bara "knackat" upp ett fönster? väldigt pitoreskt förnster i alla fall.

//Sven