Sidor

20 januari 2014

Helgbilden, Blue Monday, Måndagstema - vintertäcke


I fredags lånade jag ett antal Allt om Trädgård på biblioteket, så i helgen har jag suttit på verandan och drömt om våren. Fick idéer till planteringen till vänster om lusthuset vi byggde i somras. Inspirerad gick jag ut i trädgården bara för att konstatera att det dröjer ett tag innan jag kan plantera.

I borrowed some garden magazines at the library last Friday. During the weekend I've been dreaming about spring and deciding what to plant next to my newly built gazebo. I walked out in my garden bursting with inspiration just to realize it will take some months before I can plant anything.









Dörren till växthuset kan jag inte ens öppna. I korgstolen står soluret jag köpte på Erikshjälpen och målade blått. När det blir vår ska det monteras på lämplig plats.

När det blir vår, när det blir vår ...

I can't even open the door to my little greenhouse. The sundial I bought and painted blue is waiting for spring, just as I am ...

20 kommentarer:

Beppan sa...

Under tiden man väntar på våren kan man ju njuta av vackra vinterbilder som dina t ex....

Ezter sa...

Ett lusthus drömmer jag också om! Fina bilder!

SmilingSally sa...

Hello Anni,

Yes, we are all waiting for Spring.

I like the blue sundial.

Thanks for sharing.
Have a Happy Blue Monday!

Anita - Malta sa...

Tänk att ha ett litet lusthus omringad av en egen liten trädgård!! Är nöjd med vad jag har och man kan ju inte få allt här i världen. Fast drömma lite kan man alltid göra ;-)

Fantastiskt vackra frostiga vinterbilder Anni!! ...och våren den kommer nog fortare än du tror. Tiden rusar ju fram och vi är redan i mitten av januari. Här har den redan börjat, men bara lite. Önskar dig en skön fortsatt vecka däruppe i vinterlandet ;-)

Susie på Stjärnarve... sa...

Att drömma och plantera är perfekt den här årstiden, fast idag var det så fint väder att vi tog en långprommis. Men oj, vad det blåste och var kallt!
Du har så rätt, det är en veronika. Det är en "krypveronika" eller "axveronika" och den heter Veronica spicata `Heidekind´och har en fantastisk färg!!

Violen sa...

Vi drömmer väl om våren lite till mans men till dess får vi njuta av det som finns! Just nu njuter jag av dina vackra vinterbilder!

Hoppas du fortsätter att scrolla, just nu får min blogg vara som den är!
Ha en skön måndagskväll!

LV sa...

Even throughout the cold, you found some blue peeping through.

madelein sa...

Tack, ja det är kul att vara tillbaka :-) Tack för titten och tack för att du var uppmärksam! Kram!

Ann sa...

That is a beautiful gazebo, I would be excited too if I had that that to look forward to sitting in.
ann

Freja sa...

Vackra bilder, särskilt för mig som inte alls längtar efter våren utan bara njuter av vintern!

Eva Trillian sa...

Vackra vintriga bilder ... men de får mig ändå att tänka på våren och allt det varma, ljusa, som kommer!

Neesie sa...

Oh Anni those winter pictures are stunning but like you I'm waiting for spring too ;D
I LOVE LOVE LOVE your gazebo and will perhaps think about having one arrive in my garden along with the spring!
Thank for sharing and Happy Blue Monday to you.

Refleksjon på livsvegen sa...

Flotte vinterbilder!

Lisbet sa...

Ljuvliga bilder! Ja, nu är det bara att vänta. Det har blivit betydligt ljusare, märks speciellt på eftermiddagarna.
Ha en fin dag!
kram

Hanna sa...

Så himla vackra bilder! Åååh, älskar vintern! :D

Anonym sa...

Så vackra bilder och så vackert det blir på våren! Längtar :)

Bibbi sa...

Ett lusthus hade vi när jag var liten :) Sååå vackra bilder du tagit till. Gillar att få se frostrosorna så tydligt.

Tack för din kommentar hos mig :)

trollet sa...

Men nu går det ganska fort till våren!
Har lite sol idag, känns bra=)
Stora industrihallen monterades ner och glömdes bort så den blev förstörd vet jag i alla fall=))

Marit Johansson sa...

Ja det känns som våren är långt bort, men det går ju fort. Vackra vinterbilder!

Livets små øyeblikk sa...

Ah, vakre vinterbilder<3