Sidor

13 oktober 2017

Höstpremiär! Vadå? Nu? Just precis nu?


Vi är många som längtat efter att Blommig fredag ska dra igång och så händer det idag när min trädgård ser ut som skrutt! Hela grusgången är fylld av rönn- och björklöv trots att det fortfarande sitter massor kvar på träden.



Trädäcket är täckt av tallbarr, några blad från piprankan och en plasthandske maken använt i samband med att han bygger om badrummet.



Fågelbadet har fyllts av regnvatten, mera barr och löv.



 I hängstolen kan man inte sitta utan att sopa bort den naturliga dynan.



Det enda träd som gett äpplen i år är Gul Richard och jag har inte hunnit plocka än. I onsdags sken solen men då jobbade jag i butiken och sedan dess har det regnat. Jo, det var sol och blå himmel på förmiddagen idag, så jag hade tänkt gå ut och plocka, men sedan började det regna igen.

Nästa fredag är temat "Trädgården just nu" - då ska det inte se ut så här. Då ska ni få se alla vissna blommor ...

13 kommentarer:

Marit sa...

Ja, høsten kommer alltid så plutselig. Vi vil vel egentlig ikke se tegnene før vi må tror jeg ;)
Morsomt å se din tolkning, men det er jo nettopp sånn det ser ut. Løv, barnåler og gule blader er en del av høsten.

God helg!

Maribel sa...

Hej Anni!
Tur att solen tittade fram idag, har inte varit ute på en vecka, regn och blött och kallt, men idag kom den.
Trevlig helg /Marika

BP sa...

Bilder från den "bittra" verkligheten, riktiga irl foton alltså. Å så här ser det nog ut i de flesta trädgårdar just nu. Så "Blommig fredag" borde kanske ändra sitt namn och anpassa det till de fyra årstiderna;-)

Nette Cecilia sa...

Mycke som kommer ner uppifrån så här års .Trevlig helg ,nette

Villrose sa...

Akkurat nå, ja! Ha-ha :D

Maggan sa...

Det är ganska så typiskt för hösten då blir det mycket städning man känner så väl igen sig av dina bilder.Denna höst när solen inte visar sig särskilt ofta då blir man ju så glad över att den kommer fram ändå.
Ha en trevlig helg/Margareta

Hélena sa...

Ska bli jättespännande att se trädgården nästa fredag :-)
Ha det bäst!
Kram Hélena

Carina sa...

Skulle gärna ha de där barren här hos mig. Jag samlar ihop det som blir här men aldrig räcker de till allt jag vill :)

Ha en fin helg! Carina

livihagen.blogspot.com sa...

Det er jo litt koselig også da, når løvet ligger på bakken og rundt omkring andre steder. Og når det regner kan man liksom ta det litt med ro innendørs. Blir spennende å se neste helg hva som har skjedd da. Ha ei fin uke. Hilsen fra Liv

Lillianna sa...

Haha, ditt inlägg fick mig verkligen att skratta! Här försöker vi ju lägga ut det allra vackraste vi bara kan fotografera för att få höra Åh och Ah - vilken fin bild! Men ditt inlägg är bäst!!

//TrädgårdsTankar - Lillianna

Susie på Stjärnarve... sa...

Eftersom min trädgård ser hemsk ut just nu efter allt blåsande och regnande så la jag inte ut en enda bild på den till säsongsstarten av Blommande Fredag. Jag valde något helt annat. Men till nästa fredag ska jag nog hitta nåt "fint" jag kan visa.....
KRAM
Susie

Eva Trillian sa...

... och där kom hösten :)

Mias Mix sa...

Ja verkligen höstigt. Är det sommaräpplen? Vi fick inga äpplen alls. Till skillnad mot ditt höstiga inlägg har det varit som en sommardag idag. Så varmt och skönt!