Sidor

24 april 2021

EFIT - bröllopsdagen

Tanken var att jag skulle hinna lägga in ett inlägg om förra helgen innan det var dags för EFIT igen. Då fixade mina goa ungar ett finfint födelsedagskalas i trädgården åt mig. De hade bakat och köpt presenter, möblerat och dukat, så när jag kom från årsmötet och den gemensamma städningen vid mitt barndomshem var det bara att slå sig ned och bli firad!

Men nu blev det EFIT och de andra som dokumenterar sin dag hittar ni på EFIT-sidan!

7.00
Tebaljan, verandan, solen och mobilen.
Plus en bok.

8.00
Matar surdegen.
Kan inte med att slänga något, så det blir bara mer och mer.

9.00
Maken har gett sig av till scoutlokalen
och jag fascineras över ljus- och skuggspelet i köket.

10.00
Tar en vända i trädgården i kylan
för att kolla magnoliaknoppar, tomatplantor och lökäng.

11.00
Hämtar bubbel och vin från källaren för att lägga i kylen.
Idag har vi varit gifta i 22 år och det där vinet dracks på vårt bröllop.
Just denna flaska har vi köpt på plats hos producenten i Riquewihr.

12.00
Under hashtaggen #visadinafärger
stöttar vi fotbollen genom att just visa våra färger.
Jag pyntar balkongräcket, men lägger upp en annan bild på Instagram och Facebook.
En bild på flaggan vid entrén istället.

13.00
Tar fram ett plockepinn som väntat på att bli monterat.

14.00
Maken har hämtat ett nytt lass grus,
det första fick jag förra helgen.
Lillhunken bryr sig inte om snöflingorna som dalar
utan jobbar barbent.

15.00
Efter att ha styrt och ställd med mina tre grusarbetande karlar
har jag nu fått bygga klart min lilla växthushylla.
Den är faktiskt betydligt bättre än jag trott.
Nu åker den ut i växthuset,
men jag tar av plasten igen.

16.00
Efter sitt hårda arbete belönas alla karlar.

17.00
Han köpte inte bara grus.


18.00
Bordet är dukat med mina glastallrikar.
Bubblet dricks i köket där middagen tillagas.

19.00
När det är dags att äta tar jag fram ostarna som ska bli kvällens dessert.

20.00
Resterna av laxen läggs i en låda.
Alla är mätta och nöjda.

21.00
Let's Dance.
Jag tror att Carola kommer att vinna i år.
Hon är duktig och har röstarna på sin sida.

22.00
Tar mig en pralin eller två.

Kl 23 lägger jag in de sista bilderna och så småningom mig själv.
Läser blogg imorgon!

18 kommentarer:

Razzy sa...

Ett sådant litet växthus hade jag i Vallentuna, de är riktigt bra. Stort grattis på bröllopsdagen. Kram Eva

Anna sa...

Inne och kikar på din dag. Skoj som vanligt och se! Dock blir jag VÄLDIGT avundsjuk på att ni har helt snöfritt. Behöver väl inte tala om att här VRÄKTE snön ner i morse, värsta snöstormen!
// Kram Anna

Annika sa...

Grattis i efterskott och grattis till bröllopsdagen

mossfolk sa...

Lökängen -så fint!
Och de där tårtbitarna såg väldigt goda ut...

Vonkis sa...

Grattis på bröllopsdagen och grattis i efterskott på födelsedagen. Så fint ordnat av ungarna.

Den där lökängen, den är underbar.

Jag köpte ett likadant växthus att ha på balkongen för många år sedan. I år har den fått komma ner igen och bara vädret blir lite bättre ska tomatplantorna från dina fröer få börja stå där ute.

är det ett mumintroll (eller Snorkfröken?) på skeden?

BP sa...

Stort GRATTIS på födelsedagen i efterskott och lika stort GRATTIS till bröllopsdagen.
Fastnar lite extra på skuggspelet på blomman i fönstret. Den kan vara en ormbunke, men den har också vissa likheter med min Twister. Läckert skuggspel:-)

Har Djurgården ändrat färgerna på halsduken? De som mina DIF-tokiga arbetskamrater hade på jobbet på blåa med två nyanser av färgen.

Är som alltid väldigt impad över hur du lyckas sätta dina tre killar i arbete;-)

Caroline sa...

Kikar in på din dag
Vilken härlig lökäng du har och grattis på bröllopsdagen!

Lillian "sognafaret" sa...

Wow hvilken dag du hadde. I går ble det EFIT på meg også. De er så lette å glemme om man ikke skriver dem opp.

Maribel sa...

Hej Anni!
Grattis till födelsedag och bröllopsdag.
Har ett liknande litet växthus för mina sådder. Har plasten kvar och stänger om dem till natten. Fick några delar över när jag monterade, men det står stabilt. Din blomsteräng är fin, här har inte påskliljor och narcisser slagit ut ännu. Men snart hoppas jag. De är många duktiga dansare i Lets Dance, Carola var riktigt bra.
Ha en skön söndag /Kram Marika

Lena i Wales sa...

Grattis till både födelsedag och bröllopsdag.
God hjälp och umgänge med barnen på födelsedagen och god mat och god dryck på bröllopsdagen. Dessutom fina rosor och fin choklad.
Skön söndag!

LillaSyster sa...

Grattis!
Rosor,choklad och bubbel perfekt firande.

Efwa - Medea sa...

Grattis på bröllopsdagen!
Det var ett tag sedan jag var med på EFIT men nu har jag fått upp mina bilder.

Kristinas oas sa...

Dubbelgrattis till både födelsedag och bröllopsdag! Bubbel, god mat och choklad, that's my kind of day!<3
Kram Kristina

Susjos sa...

Grattis till både födelsedag och bröllopsdag! En härlig dag!
Måste nog kolla in Carolas dans igår på tv4play, förstod att den var bra.
Må så gott!
Kram!

Janicke sa...

Kram för både födelsedag och bröllopsdag! Båda var goda, förstår jag.

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Här får det bli två gratulationer hör jag. Så härligt att komma hem från årsmöte och städning till födelsedagskalas. Verkligt goa ungar du har!
Och röda rosor från maken. Dina blå glastallrikar är så vackra. Kul med bubblet och framförallt vinet som ni köpt på plats hos producenten.
Praktisk växthushylla. Jobbigt nu med de fortfarande kalla nätterna. Men du kanske har frostvakt i växthuset. Mina chili och paprikaplantor står i mitt växtrum inne i huset så dom har det varmt och gott. Dom får nog vara inne ett par veckor ytterligare innan dom får flytta ut i plastbackarna med hjul i uterummet.

Kram och fortsatt fin måndag!

Susanne sa...

Stort Grattis till både födelsedag och bröllopsdag!! Vilken härlig dag ni hade. Lillhunken är klädd som maken här hemma. När alla andra bär långt bär han kort... Nästan alltid ;) Och jag bär istället både dubbelt och trippelt, frusen som jag är ;)
Nu är vi väl ändå trötta på minusgrader och snöfall. Min planterade vårkruka åker in och ut var och varannan dag. Men tror tamejtusan att penseérna tog stryk ändå för dom ser inte jättelyckliga ut... Tur det bara är vårkrukan... Den ska ändå planteras om till sommaren.
Önskar dig en härlig Valborgshelg!! Kram

Violen sa...

Grattis i efterskott till både födelsedag och bröllopsdag! Sådana dagar ska firas ordentligt och det verkar ni ha gjort!