Sidor

05 oktober 2023

EFIT - en annorlunda oktobertorsdag


7.30
Frukostmacka på gång.
Det hände något omtumlande igår
som jag inte vet fortsättningen på.
Förmodligen får jag svårt att blogga ett tag.
Så mycket jag inte vet.
Kan säga att det inte rör sig om sjukdom
eller död, livet kan vara knepigt ändå.



8.30
Spel pågår.



9.30
Fixar med fasters räkningar.



10.30
Dagens första.
Det lär bli flera.



11.30
Pratar med Soc.



12.30
Plockar fallfrukt i trädgården. 
Maken ska musta på söndag
när jag jobbar.



13.30
Städar lekstugan. 



14.30
Mellis.
Yoghurt med björnbär, äpple och lite vaniljsocker.



15.30
Äntligen får jag användning
för dvd-boxen jag köpte en gång.



16.30
Visar hur man putsar ett silversmycke.



17.30
Etiketten var sann en gång för länge sedan.
Nu är det rester av en kasslerrätt i lådan.



18.30
Pyssel efter middagen.
Maken fixar remmen till det putsade halssmycket



19.30
Vi började renovera Lillhunkens gamla rum förra helgen.
Inser att radiatorerna är urkopplade
(enda rum där vi har elvärme).
Hämtar en lös radiator i garaget när nattningen är avklarad.
Det är kallt ikväll!



20.30
Lugnet råder och jag kollar bönderna.



21.30
Fixar lite frostvakt.
Alltid lika trist med första frosten.



22.30
Tvätten.
Jag har fattat ett beslut som gör ont
men jag kan inte ta på mig mer ansvar.
Måste tänka på mig själv och inte äventyra min hälsa.
Hoppas kunna sova bättre inatt.
God natt.

17 kommentarer:

Maribel sa...

Kram!

Janicke sa...

Tänker på dig.

Karoleen sa...

Oj, låter oroande! Hoppas allt är så bra det kan vara!

Anita, de fyra blomsterhaven sa...

Sänder dig en varm kram ...

Anna i Portugal sa...

Livet är svårt många gånger. Skickar en massa styrkekramar (om du vill ha). Hoppas du får veta fortsättningen snart, om du vill, för det är i alla fall något jag längtar efter i ett sammanhang jag befinner mig i just nu.

BP sa...

Ger dig många varma styrkekramar jag med. Är dock glad att händelsen inte har något med död eller sjukdom att göra.
Och som vanligt är du sysselsatt med allt möjligt, så tråkigt har du då inte.

Fallfrukt brukar vara lika med maskar, så... Lekstugan är riktigt söt. Första gången du visar upp den, eller ?!

Anna sa...

Åh, björnbär som är så gott!
Skoj som vanligt, att följa din dag!
// Kram

Susjos sa...

Tufft med svåra beslut, men man måste tänka på sig själv!
Sköt om dej!
Varm Kram

Eva sa...

Tufft med svårt beslut men du och din hälsa är också viktig 💙

Cari sa...

Kram.
Hoppas det löser sig. Snabbt.

Och så fin lekstugan är.

Micke sa...

Tjusigt blårutigt golv.
Hoppas renoverandet går bra.

Lena i Wales sa...

Låter inte bra, men sänder dig stora kramar och tänker på dig.
Ibland måste man tyvärr också ta jobbiga beslut, hemskt.
Vem där, ett spel jag spelat mycket med mina barnbarn.
Härligt med egen äpplemust.
Hoppas du får lite lugn i helgen!
Kramar!

Jossu sa...

Vissa beslut är tuffa, men ens hälsa måste alltid komma först. Hoppas att du trots allt kunnat sova bättre, även om jag vet att det kan vara svårt när man har det tufft och har mycket att tänka på. Kram

Matilda sa...

Ta hand om dig, bloggandet kan vänta tills livet och orken finns.

Susanne sa...

Livet är inte alldeles enkelt och inget är självklart och smidigt. Det viktigaste är ändå att du tar hand om dig själv. Sänder en stor varm Kram!

Anna sa...

Hej Anni! I morgon lördag, kommer jag till stockholm! Ska bo på ersta hotell och konferens. På måndag får jag botox. Åker hem tisdag, Och sedan kommer jag till stockholm igen, den 19 nov. Den 20 nov blir det äntligen op!
// Kram Anna

Anna i Portugal sa...

Kikar in för att säga att jag tänker på dig.