Sidor

01 juli 2011

MusikoFotoautomaten - country

Jag gillar inte country.
Jag gillar Dolly Parton.
Hennes country kan jag stå ut med.

Hon har gjort en del filmer också.
Som jag gillar.
9 to 5 t ex, den är bra!

En som inte är fullt så bra är The Best Little Whorehouse in Texas.
Men den har en scen som jag tokgillar.
Här finns boots, hattar och lite countryrytmer gömda.

Men det kräver att ni koncentrerar er på att lyssna på musiken ...




Och så här såg det ut på kååntryt där min bror bor, på midsommarafton:
 

Musik- o Fotoautomaten

10 kommentarer:

Cari sa...

Minns en sen kväll/natt i kårhuset då vi satt och såg den här filmscenen i repris :-)

Ska du gå på konserten med Dolly i augusti?

Anne-Lie sa...

Du är bara för skön du! "kååntryt" ;-)))))))))))))))))

Monica o Jacob sa...

Ja du detta var nog att segla, har sett filmen inte för att jag kommer ihåg några detaljer men kul var den.
Kååntry har vi där vi bor så det räcker, funderade på att köpa Jacob en banjo när vi flyttade ut(den sista färden )du vet Haha

Anni sa...

Fniss Cari, den reprisvisningen glömmer vi väl aldrig? Tänk att grabbarna i filmen också är dryga 25 år äldre och runda om magarna nu ...

Funderade på Dolly, det var ett alternativ till presentkortet du vet, men den dagen ska jag på kryssning o hinner inte hem ...

Lena sa...

Har sett denna film vid något tillfälle...men kan inte påstå att den satt sig.

Susjos sa...

Öh...var det musik till? ;)

Lisbet sa...

Jag har aldrig tänkt på att jag bor på kååntryt, men nu vet jag det!
Countrymusik är inte min grej, går att lyssna på men skulle nog inte köpa ngn skiva för att spela många ggr.
Ha en fin helg!

B i r g i t t a sa...

Men Anni ... inte gillar du Elvis och inte country .... oj oj oj
Du måste visa vetefältet när det är moget också :)

Janicke sa...

Vilken härlig vid vy! Blir nyfiken på var?

Erik "Semlan" sa...

Snyggt foto du bjuder på. Det är verkligen countryfoto. :-)
Hmm, nej tack. Det där klippet föll inte mig i smaken.
Varför gillar du inte country? "Stå ut med"?!?! Ta en titt hos mig och jag tror du kommer att gilla något eller kanske flera låtar. ;-)
Ge det en chans i alla fall.
Ha en skön helg.