Sidor

21 juli 2011

Några nya lärdomar

Japp, jag är hemma igen efter två underbara veckor i Italien!


Har lärt mig att man stänger fönster och fönsterluckor ordentligt dagtid (och inte öppnar allt för att släppa in ljus och luft) om man vill ha svalare än 30 grader i sovrummet på natten.

Har lärt mig att Toscanas solrosor vänder nacken mot solen (och inte tvärtom som här hemma), vilket betyder att man får fotografera dem i motljus.

Har lärt mig att i Italien kindpussar man två gånger - inte tre som i Frankrike ...

Efter första gallringen återstår 1798 foton. Jag återkommer!

4 kommentarer:

Sara och Mr T sa...

Vilka lärdomar du fått. :)
Jag vill också åka till Italien, får nog övertyga Lokförarn att vi visst ska åka utomlands snart igen. :)

Spännande att få se mer kort.

Kramen

Ulla PE sa...

Heliotropism heter fenomenet, alltså hur växterna vänder och vrider sig utgående från solen. Men det visste du, va?

Nette Cecilia sa...

Underbart med solrosor du är nog en lyckans ost som fått vara där så länge ,kan förstå att det finns många foton ,kramis Nette

Cari sa...

Välökommen hem igen. Och jag ser fram emot att få se och läsa om er resa.