Sidor

14 oktober 2013

Helgbilder


En bra helg har jag haft.
I fredags var jag på Idolsändningen, nya studion ligger på cykelavstånd hemifrån. Jag tycker att flera av årets deltagare är riktigt duktiga!



På lördagen roade jag mig med lera i sex timmar. Det här blir förhoppningsvis en rejäl tebalja, större än de jag dricker ur nu. Och nej, det är inga blommor eller blad på kanten just där munnen hamnar. Och ja, klart att den ska bli blå!



På kvällen var vi på Stadsteatern och såg Blodsbröder, hela familjen. Jag har sett föreställningen flera gånger i London, så jag var lite besviken över att det engagerande dramat i musikalen fjantades bort. Men sångarna var bra och musiken kan jag utantill.



Idag har jag stått i solen utanför min ateljé och skurit glas. Drog igång glasugnen fylld med änglar och båtar. Behöver ta med nytt till butiken när jag ska jobba på tisdag och det tar nästan två dygn att få änglarna klara.

Bilden på grannens träd tog jag genom ett fönster på verandan. Det gamla glaset ger härliga effekter!

9 kommentarer:

Violen sa...

Du har som vanligt haft fullt upp under helgen! Blir så nyfiken på din tekopp,den har så härligt mönster! Du visar den väl i färdigt skick?

Susjos sa...

Hösten färger ...så underbara!
Tänk att jag har missat Idol hela tiden! Så jag har ingen koll på det :( trist!
Hm, ska man se Blodsbröder då tro?

Lisbet sa...

Du har så mycket intressant på gång hela tiden. Att du var som publik där på Idolsändningen visste jag ju om, så jag kände mig lite delaktig och närvarande. Tack för det!

En speciell, fin, mugg du gjort. Du visar väl bild sen?
Blodsbröder har jag faktiskt sett, i mycket lokal tappning. Sevärd.

Riktigt snart helg igen :)
kram

Freja sa...

Åhh, jag dricker te ur stora baljor, den där muggen ser ut att bli helt fantastisk!

Unknown sa...

Ser ut att varit en härlig mix på din helg.
/Kiki

anemonen sa...

Du som jag har haft en upplevelsehelg. Det är helger som jag gillar. Finfina bilder bjuder du på.

BP sa...

Ja du har då ju inte haft tråkigt om man säger så! Suveräna bilder, speciellt ettan och den sista.
Åsså har du varit kulturell också, duktig tjej;-)

Pialotta sa...

Fullt upp och ett i minne då i din helg ... Jaså du har så nära till Idolsändningen ... kul. Ja då, Idolerna är riktigt bra ... jag håller mina tummar för Jens :)

Marit Johansson sa...

Vilken fantastisk mugg det kommer att bli, du kan väl visa upp den när den är klar?